Magyarország új nézőpontból, mellébeszélés nélkül.

A Körúton Kívül

A Körúton Kívül

Ki az a demokrácia?

2014. szeptember 21. - Hajagos Máté

narancs-magyarorszag.jpgAmióta a Fidesz hatalomra került, a baloldali gondolkodást meghatározó értelmiségiektől és politikusoktól mást se hallunk, csak azt, hogy mennyire rossz nekünk, illetve, hogy a demokrácia egyre inkább átváltozik „népi demokráciává”, vagy már teljesen át is változott azzá.

Félreértés ne essék, ebben igazat adok nekik, ugyanakkor érdekelne, hogyan hoznák el a demokráciát, mondjuk a Hős, a Sobieski, vagy a Diószeghy utcába? Na, igen, kurva szép dolog elfilozofálgatni a nép jogain, meg az eszményi demokrácián, de egy átlag negyvenes magyar ebből még életében nem látott semmit. (Hangsúlyozom az átlag, ezzel együtt többségit is jelentő szót, nem kell a Hős utcában laknod ahhoz, hogy jogfosztott legyél, sőt tulajdonképpen biztos, hogy valami különleges helyen kell laknod ahhoz, hogy ne legyél az.) 15 évesen örült annak, hogy végre kiszabadultunk a kommunista diktatúra markából, majd 25 évig folyamatosan arra várt, hogy: na, talán most! Azonban lassan kezd rájönni (vagy már rájött) arra, hogy neki már a büdös életben nem lesz jobb az órabére 800 forintnál, sőt tulajdonképpen más se lesz jobb, s csak egy dolog lesz állandó: a káosz és az ebből fakadó feszültség.

Illene azt végre felismerni, hogy a Fidesz nem a sikeres propaganda, hanem a felelős értelmiség és az úgynevezett demokratikus ellenzék kudarcsorozta, töketlensége és elitista szelleme miatt nyerte meg kétszer egymás után is a választást. Hiába élveznek önmagukra, az elveikre, meg az álsikereikre a kormánytagok, még a szavazóik jó része is seggfejnek tartja őket. De Orbánék rendszere – ahogy anno Kádáré is – legalább képes fenntartani egy férfias imidzset azzal, hogy folyamatosan mondogatja (és néha mutatja is) az embereknek, hogy „elég tökös vagyok ahhoz, hogy elvezessem az országot”, ez pedig biztonságérzetet kölcsönöz a választónak.

Az idősebbek – néhányan – bíznak az Orbánék által felkínált féldiktatórikus rendszerben, persze csak abban az esetben, ha el tudnak vonatkoztatni a Kádár János és Lázár János közti különbségektől. Na, nem szeretnék nosztalgiázni, főleg nem húszévesen. A jóléti szocializmus árát még mai is nyögjük, csupán érzékeltetni akarom, mi az, aminek a megalakulást ünnepeljük, és mi az, amiét gyászoljuk. Mert hát Kádár „apánk” nem volt éppen az a kiművelt, egyetemet végzett satnya kurafi, de legalább megvolt a magához való esze, és, néhány apróságot leszámítva, nem nyúlt le mindent, ami mozdítható. Lázár ezzel szemben gyakorlatilag egy maffiavezér, kilő Monopoly őrgróffal 3000 fácánt, hobbiból. Kb. 7000 családnak az ebédje is lehetett volna. De persze, „aki nem dolgozik az annyit is ér”, mondta Lázár János a 12 órás éjszakai műszak után, amihez már hozzászokott, hiszen már 12 évesen építkezésen kubikolt, ott lett ilyen szép színe, ilyen szép sárga.

Az átlagembernek, így nekem is, teljesen mindegy, hogy ki fog lopni. A baloldali vezetők nyomorról beszélnek, miközben 2010 előtt eszükbe se jutott volna, hogy ilyen érzékenyek legyenek. Az elitnek és az értelmiségégnek a leghalványabb fogalma sincs arról, miből és hogyan tengődik ma egy átlagember ebben a fene nagy jólétben. 11 óra meló után még fusi (ha a NAV el nem kap, mert engem el tud), legalább a gyerek egyen ma, melyik számlát fizessem be? Miért hagyott el a feleségem? Melyik országba menjenek a gyerekeim? Miért meszesedik a gerincem 25 évesen? Miért nem fizeti a munkáltató a túlórát? Miért nem jelent be?

Nem akarok demagóg lenni, mert a szegénység és a kiszolgáltatottság problémája sokak szerint demagóg és közhelyes, na persze csak addig, amíg nem az illetékes elvtárs gondja. Egyszóval a helyzet az, hogy nem hogy vaj (margarin), de már kenyér se jut az asztalra, s nem hogy harmincadikán, már tizenötödikén se.

A baloldali értelmiségi álláspont szerint persze rasszista se legyél, mert a rasszisták tudatlan buta emberek, akiket karanténba kéne zárni. Brafó, igazi liberális szív dobog eme gondolatokban (ha már ész nem sok van), te vagy a tudatlan, hogy 16 óra munka után nem látod át a társadalom működésének bámulatosan összetett mivoltát. No persze, nem mondom, hogy a rasszizmus megoldás, elképzelni sem tudok ennél nagyobb hülyeséget, csupán azt mondom, nagyon könnyű a jakkuziban ülve, a kaviáros tégely és a pezsgőspohár mögül elveket puffogtatni a létért küzdő koldusoknak. Ne csodálkozzunk tehát, ha valaki közömbös egy olyan rendszer iránt, amelyik vagy tojik a fejére, vagy csak vegzálni akarja, és azon se ámuljunk el, ha valaki a diktatúrában bízik. Ez is egy lehetőség volt.

Propaganda mindig volt, meg demokrácia is, ha ezt annak hívjuk. Az 50-es, 60-as években a gyerekek ugyanúgy tanulták az osztályharc elméletét és a munkásforradalmat, mint mi most a demokráciát mint a létező világok legeslegjobbikát. Mert Abszurdisztán, a kommunizmus, a nacionalizmus, és a jelenkori Magyarország sosem állt egymással háborúban, csak önmaga volt. Álmában, félőrülten, kisemmizve, mindig ugyanolyan furcsán kattogva.

A bejegyzés trackback címe:

https://korutonkivul.blog.hu/api/trackback/id/tr346715361

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egyik pártra sem. Legyen az is egy érvényes szavazat! 2014.09.22. 10:23:44

  Nem kormányváltásra van szükség, hanem politikai és erkölcsi rendszerváltásra. Mik is a legnagyobb és alapvető fő gondok hazánkban? Már régebben felsoroltam és most a szavazási bojkott és feliratkozás mizéria miatt talán elgondolkoznak rajta egyese...

Trackback: Egyik pártra sem, egyik jelöltre sem 2014.09.22. 10:23:22

Ezen teljesen érvényes szavazási lehetőség nélkül a parlamenti választások bizony sértik a demokrácia szabályait. Ez pedig - ha hivatalos úton nem lehet eredményt elérni - akkor bizony kifigurázásra és tiltakozásra érett dolog. Sokat gondolkoztam ra...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.22. 10:00:54

Alapvetően itt másról van szó.

A nyugati modell működésképtelen nyugaton kívül, sőt ma már ott is agonizál.
A rendszerváltozáskor a magyar átlagember elhitte, Mo-n nyugati modell lesz és ez jólétet fog hozni. Mára eljött a kijózanodás ideje: a többség már tudja, ez a modell nem jó.

Akos_Holland 2014.09.22. 10:07:48

Imadom, amikor "nyugati modellt" emlegettek, es fongotok sincs, hogy az pontosan mit takar. Demokracia? Liberalizmus? Szocialis piacgazdasag? Meritokracia? Kapitalizmus? Oriasi tarsadalmi vagyon-ujraelosztas? Szocialis tamogatasok tomkelege? Szocialis tamogatasok hianya?

Tessek valasztani. A "hanyatlo" nyugaton mindegyik megvan! Melyik a rossz? Melyik a sikertelen?

ES MI LEGYEN HELYETTE????

ivanhoe78 2014.09.22. 10:09:34

@maxval a bircaman:
Honnan veszed hogy a nyugati modell agonizal? Talan ott elsz, es a sajat borodon erzed?
Majd ha azt hallom hogy a magyarok keletre koltoznek a jobb megelhetes remenyeben, talan hinni fogok neked.

2014.09.22. 10:12:57

a nyugati modellről akkor kellene beszélni ha majd itt is 600 ezer forint lesz a teszkós dolgozó nettó minimálbére, ez az alap, enélkül sosem lesz nyugati életszínvonal

Scagnetti 2014.09.22. 10:18:12

@maxval a bircaman: Temették azt már Rákosi elvtársék is, aztán azóta is köszöni, jól megvan.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.09.22. 10:20:08

@maxval a bircaman: Nagyon unalmas már, hogy ezt a baromságot mindenhova odaírod. Semmi értelme.

Akos_Holland 2014.09.22. 10:20:20

Amugy a cikkben irtakkal nagyjabol egyet tudok erteni. A magyarorszagi demokracia hibaja a hiteles politikai elit teljes hianya. Csak egyetlen jo kiallasu, jelenlegi partokhoz nem kotodo, hiteles szemelyiseg kellene, az emberek felsorakoznanak moge. A problema az, hogy egy fecske nem csinal...igy inkabb senki nem probalkozik.

A masik dolog, ami alapjaiban folytogatja a demokraciat Magyarorszagon, az a mindent atszovo korrupcio, es az, hogy Te sosem juthatsz magasra, ha nem vagy hajlando ebben reszt venni.

na__most__akkor 2014.09.22. 10:22:11

@Akos_Holland: "Imadom, amikor " úgynevezett magyarok bemutatják, hogy fogalmuk sincs a magyar (mondom MAGYAR) nyelvről, ékezetekről, nyelvtanról

...

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2014.09.22. 10:22:40

@maxval a bircaman: Már elnézést, de te tényleg birka vagy, ha amit írsz, el is hiszed.

Akos_Holland 2014.09.22. 10:23:52

@na__most__akkor: na most akkor ezt a kommentedet a seggembe tegyem?

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.09.22. 10:26:35

Semmi hatalmat a pártoknak. Közvetett helyett, közvetlenebb törvényhozást. A pártok csak vitázhatnak és előkészíthetnék a törvényeket, de azokat tíz, vagy százezrek szavazhatnák meg, akik pártoktól függetlenek.

I.§. Az Izlandon történtekhez hasonlóan egy valódi társadalmi konszenzusra épülő Alkotmányt kell alkotni.

II.§. Bármilyen választáson, szavazáson lennie kell igen, nem és tartózkodom lehetőségnek. Tehát a listás szavazásnál is, az egyik pártra, egyik képviselőre sem választásnak. Az e nélkül lefolytatott választások lényegében választási csalások.

III.§. Hasonlóan, mint a gazdaságban a monopolellenes törvények, a politikában sem lehessen egyik pártnak és semmilyen tömörülésnek, vagy egyénnek sem 40%-ot meghaladó törvényalkotói és hatalmi befolyása. Ezzel el lehet kerülni a 1948-1989 tartó egypárti és a jelenlegi 2010-től tartó többpárti diktatúrát. A pártok inkább csak akadályozzák a közmegegyezést.

IV.§. A parlament és a közvetett demokrácia egy elavult intézmény. Helyette meg kell teremteni a közvetlen és kiszélesített demokráciát. 200-400 ember - ami az elrendelt és kötelező frakciófegyelem miatt gyakorlatilag néhány tíz ember- sohasem dönthessen egy ország érdeke felől. Azok maximum a szavazásra feltett változatokat előkészíthetik és megvitathatják. Minimum 250 000 fő, sokkal gyakoribb váltásban, mint 4 évenkénti választás, szavazzon meg minden egyes fontosabb törvényt. Ennek lehetőségei már régen megvannak.

V.§. El akarjuk érni, hogy ameddig átmenet van a közvetettből a közvetlen demokráciába, addig is az országgyűlésben minden szavazás titkos. Tilos és súlyosan büntetendő a frakciófegyelemből elvárt, vagy elrendelt szavazási rend.

forrás:
www.facebook.com/EgyikPartraSem/info

FoxVuk 2014.09.22. 10:26:51

Alapvetően értem a cikkíró elkeseredettségének okát, de a túlzásokat már kevésbé. Nem, jut kenyér mindenkinek, de akkor mitől hízott el ez a sok ember aki az utcán mászkál? Ezek szerint az éhezők otthon maradtak, mert már annyira gyengék, hogy nem tudnak járni.

FoxVuk 2014.09.22. 10:28:54

@na__most__akkor: ez igazán építő hozzászólás volt, sokat tanultunk belőle

na__most__akkor 2014.09.22. 10:31:29

@Akos_Holland
holland? mivan? kialófaszvagy?
Érdekes...

Három unokám Hollandiában él.
Haza (a hülye nagyapának) magyarul írnak ékezettel. Mert magyarok, és ezt tudják magukról.

Másfelé, szerteszét a világba angolul. Mert azt is tudják.
Ja, és a házifeladatot hollandul.
Átkapcsolja a billentyűzetet. A tanítónéni segített, mert ő is tudja. Az a dolga, hogy tudja.

na__most__akkor 2014.09.22. 10:32:37

@FoxVuk: "ez igazán építő hozzászólás volt, sokat tanultunk belőle "

ideje...

Akos_Holland 2014.09.22. 10:33:08

@na__most__akkor: neked aztan tenyleg van elbaszni valo idod, nagyapa

inuitdog 2014.09.22. 10:35:34

Nem a nyugati modell rossz, mi nem tudjuk itthon alkalmazni. Az uram-bátyám és sógor-komaság alapon osztott pozíciók és felfuvalkodott senkik vezető pozícióban ez nem a nyugati modell.

FoxVuk 2014.09.22. 10:37:14

@na__most__akkor: a témához is hozzá tudsz szólni esetleg, vagy csak nyelvtanból vagy jó?

na__most__akkor 2014.09.22. 10:38:26

---aztan tenyleg valo idod---

Itt vannak a magyar ékezetek, szétosztható:

' ' ' "

Persze, csak annak aki ismeri...

Scagnetti 2014.09.22. 10:42:09

Meg sem próbáltuk igazán átvenni az ún. nyugati modellt. Már pár évvel a rendszerváltás után a szocializmust sírtuk vissza, és hogy valamivel megmagyarázzuk ezt a hülyeségünket magunknak, újra elővettük a szöveget a hanyatló nyugatról. Pártunk és kormányunk, plusz a hazai szélsőjobb ma épp Putyin seggében van, így ők is ráerősítenek erre a baromságra, a híveik meg isszák a szavaikat.

Akos_Holland 2014.09.22. 10:42:15

@FoxVuk: annyira megsem jo nyelvtanbol sem...az ekezetek hianyat eszreveszi (ajjaj, vszinu nem tudom, hova kell rakni oket), de az egyik elozo kommentemben kapitalis hibakent bennehagyott "folytogatja" szot (fojtogatja helyett) nem vette eszre, az mar tulmutat szereny kepessegein.

FoxVuk 2014.09.22. 10:43:24

Igen, egy modellt lehet jól és rosszul is alkalmazni. Van akinek megy, van akinek nem.

Akos_Holland 2014.09.22. 10:43:53

@na__most__akkor: szerintem ennel tobb ekezet van a magyar nyelvben, mar ne haragudj, neki tudnal futni meg egyszer, kerlek?

FoxVuk 2014.09.22. 10:44:53

@Akos_Holland: ez van. Hagyjuk meg neki a saját kis világát, a téma érdekesebb mint egy troll.

prkl 2014.09.22. 10:48:21

Kezd összeállni a kép: a Nyugat hanyatlik, mert nem használnak ékezeteket. Magyarországon nem lehet a nyugati modell szerinti demokrácia, ékezetekkel ez nem megy.
Olvasgatom még a kommenteket és tanulok újabb összefüggéseket is :)

Lonicero 2014.09.22. 10:54:30

Gratula a szerzőnek. Én már évtizedek óta mondom: amíg abból lehet választani, hogy A csapat nyúlja le a közpénzeket vagy B csapat, addig nincs sok értelme a vitának. A demokráciát hirdető ellenzéknek kellene pár új arc...

A demokrácia működőképessége témában több problémát is látok.

Az egyik az intelligencia.
A demokrácia hatékony működéséhez kell valami minimum intelligencia a szavazók között. Amíg ez nincs, vagy nem elég magas, addig elegendő sok embert meg lehet vezetni demagóg hazugságokkal.
Ez is az oka (szvsz) annak, hogy minél délebbre / keletebbre megyünk, annál kevésbé működik a demokrácia.
Nekünk ezen a téren sajnos kell még pár évtized.
(A sokféle intelligencia közül most egyfajta "demokrácia specifikus" intelligenciát értenék, de ennél bővebben most nem gondoltam kifejteni.)

A másik probléma az életszínvonal hatása.
Amíg probléma a mindennapi megélhetés, addig pár tízezer forintos rezsicsökkentéssel meg lehet "venni" elegendő szavazatot. Még ha van is annyi intelligenciája a szavazónak, hogy átlásson a szitán.

A harmadik probléma a katonás szervezettség (illetve annak hiánya).
Sajnos a diktatúrát elfogadni tudó szavazókat / szimpatizánsokat / pártkatonákat könnyebb jól szervezett parancsuralommal irányítani. Az "igazi" demokráciát támogatók viszont szeretnek önálló véleményt alkotni és vitatkozni. Belőlük sokkal nehezebb egy jól irányítható, ütőképes, hatékony párt"hadsereget" kialakítani. (A frappáns angol kifejezés: "herding cats" ~ macskákat terelni)

A negyedik a magyar nemzeti karakter, de ezt sem fejteném most ki.

kayaibrahim 2014.09.22. 10:57:17

Szar a rendszer, mert korrupcióra épül mindenhol, csak a pofátlanság mértéke eltérő. Nagyban nem látom, hogyan lehetne megváltoztatni, mert a hatalomnak nem érdeke.
Egy kis településen felesleges pártoskodni, akár értelmesen is lehetne élni, nem tudom sikerült-e már valahol Magyarországon.
Én a feje tetejére állítanám a rendszert, a kis közösségek vezetői választanák a nagyobb közösségekét és a pénz is lentről áramlana felfelé a közös célokra, véletlenül sem fordítva. Remélhetőleg kevésbé pártosodna az ország és valódi problémákat oldanánk meg, és a sokszínűség miatt nem lehetne pártfegyelemmel kormányozni. A legundorítóbb dolgok egyike a parlamenti szavazások, ahol a kis képviselők megnyomják a pártjuk szerint preferált gombot. Minek a képviselő?
Persze ezek a problémák csak átmenetiek, mert sokkal nagyobbak jönnek, mint az a demográfiai adatokból látszik. Csak az a kérdés hol robban először.
Öreg napjaimra ez a világ lehet, hogy majd egy felhőtlen aranykornak fog tűnni...

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.22. 10:58:42

"Lázár ezzel szemben gyakorlatilag egy maffiavezér, kilő Monopoly őrgróffal 3000 fácánt, hobbiból. Kb. 7000 családnak az ebédje is lehetett volna"

Szerinted azokkal a kilövésre, majd értékesítésre nevelt fácánokkal mi lett utána?

Elásták őket egy tömegsírba?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.22. 11:00:00

"15 évesen örült annak, hogy végre kiszabadultunk a kommunista diktatúra markából, majd 25 évig folyamatosan arra várt, hogy: na, talán most"

Vagyis várta a sült galambot, hogy a szájába szálljon.

Brix 2014.09.22. 11:03:37

"Az átlagembernek, így nekem is, teljesen mindegy, hogy ki fog lopni." Na pontosan emiatt a szemlélet miatt jutott oda Magyarország ahol most van! Az értelmiség, vagy a gyenge ellenzéki politikai pártok önerőből nem tudják megváltoztatni a politikai rendszert, ehhez részt kellene venni az átlagembernek a politikában. Most, a legfontosabb lenne, egy új - nem baloldali, vagy nemzeti radikális- párt létrehozása lenne, vagy valamelyik már meglévőt kellene átszervezni pl: LMP- hogy középutas, demokratikus alternatívát kínáljanak az Orbán-rendszerrel szemben. Ez a kártékony rendszer, kihasználva a világgazdasági válság és a baloldal széthullásából adódó lehetőségeket, abszolút hatalmat épített ki magának és olyan törvényeket hozott, amelyek több évtizedre ellehetetlenítik a pártok egyenlő versenyén és váltógazdálkodásán alapuló politikai versenyt. Magyarországon vissza kellene állítani az alkotmányosságot és a demokratikus szabadságjogokat , de legfontosabb az lenne hogy visszaállítsuk az arányos választási rendszert, a mostani többségi helyett . A többségi választási rendszer teszi lehetővő a fidesz egypárti diktatúrájának fenntartását , és azok az emberek ,akiket a rendszer egzisztenciális függőségbe taszított. Az ország most reménytelen helyzetben van, és sajnos nincs is nagyon politikai alternatíva jelenleg.... Az ellenzéki pártok olyan kevés állami támogatást kapnak , hogy "kivérzés" közeli állapotban vannak, a valódi civil szervezeteket pedig felszámolják. ..Talán évtizedek fognak eltelni, hogy Magyarország lerázza magáról az Orbán-rendszert és újra demokratikus állam lehessen...

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.22. 11:08:40

@Brix:

Az átlag magyar ugyanúgy lop, mint az átlag magyar politikus. Ezt tanulta mindkettő generációkon keresztül az "átkosban" Ezért nem is pampog az egyik a másikra.

Scagnetti 2014.09.22. 11:09:11

@maxval a bircaman: A nyugattal együtt. Pont úgy, ahogy most mi is tesszük. Csak az a probléma, hogy semmi alapunk nincs rá, mert még mindig fényévekkel járnak előttünk, és mi gyorsabban csúszunk lefelé, mint ők.
Nekünk inkább azon kellene gondolkozni, mit csinálunk rosszul, de ez persze Magyarországon nem divat. Mi mindig mindenkinél okosabbak vagyunk.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.22. 11:11:49

@Brix:

" Magyarországon vissza kellene állítani az alkotmányosságot és a demokratikus szabadságjogokat , de legfontosabb az lenne hogy visszaállítsuk az arányos választási rendszert, a mostani többségi helyett"

A jólétnek semmi köze az Európában agyonhájpolt demokráciához. Lásd a feltörekvő és a csúcsra jutott ázsiai országokat.

A jólétnek ahhoz van köze, hogy aki lopni merészel a közösből, meg a máséból, beleértve azokat is, akik az alkalmazottaiktól lopnak, azt úgy pofán verik, hogy arról kódul.

Reszelő Aladár 2014.09.22. 11:19:30

A nyugati jólét alapja, hogy a keleten megtermelt hasznot otthon újra elosztva tartja fenn a jólétet. A holland titkárnő ugyanannyi kávét főz, levelet ír és fénymásol mint a magyar kolléga, a fizetése mégis 4x annyi, és ugyanennyivel több GDP-t is termel. A kettőt úgy lehet áthidalni, hogy az itt ki nem fizetett pénz kapja meg az ottani.
Amúgy elég elővenni a Maslow féle piramist, és kiderül amíg fiziológiai problémák vannak, addig nem lehet önmegvalósítással kampányolni.
A baloldal üzene jelenleg leegyszerűsítve: tiltakoznak, hogy a kormány betiltja az önerőből repülést, míg a kormány szerint az embereknek nincs is szárnya.

vajdasagi 2014.09.22. 11:20:03

@prkl: Magam sem tudtam volna jobban kifejezni. A nyelvtan mindennek a kulcsa. Nem lehet boldog, sikeres ember, nemzet, ha nincs ékezete.

Basszus: már azt hittem, hogy sikerül ékezetes karakter nélkül megírnom a fenti mondatot, de nem megy.
Sajnálom.

És viccen kívül: nagyon aggasztó, hogy szép számban élnek errefelé olyan nyelvtan-nácik, akiknek nem a mondanivaló tartalma fontos, hanem az ékezetek megléte, a nyelvtani hibák száma, meg hasonló részletkérdések.

vajdasagi 2014.09.22. 11:26:34

@polyvinyl: És mondanál "csúcsra jutott" ázsiai országokat? És Te oda küldenéd majd a gyerekeidet, hogy ott éljene? Vagy mégis inkább Anglia, Skandinávia és Németország?

Ez mind baromság: a nyugati modell köszöni jól van. Elhiszitek itt ezt a sok sületlenséget. Kevesebbet tudnak tékozolni, mint 15 éve, de a nagy többség igen jól él. Egyetlen bajuk, hogy a jólét nem fokozódik. De hát elég magas az már. És persze a bevándorlóknak már nem olyan könnyű náluk, mint régen. De aki ott él és dolgozik, az igen jól elvan. Azok szeretnék ezt másként elhitetni veletek, akik így akarják magyarázni a hazai rossz helyzetet. Mondván: szar itt, de máshol még szarabb. Hát ez nem igaz.

Szelid sunmalac 2014.09.22. 11:28:26

@na__most__akkor: Idorol-idore felbukkannak ilyen tajekozatlan faszkalap nyelvtannacik, mint te, akik abbol probaljak meg levezetni a magyarsagot, hogy ekezetekkel ir-e valaki. Idorol-idore elmagyarazom nekik, hogy bizonyos cegeknel bizonyos funkciok kozpontilag vannak szabalyozva, illetve le vannak tiltva a ceges gepeken. Ilyen pl. akar a billentyuzet atallitasa is. Arrol nem is beszelve, hogy mondjuk munka kozben par percre atfut egy blogot, de hogy ezert allandoan allitgassa a nyelvet a gepen, kicsit tulzasnak erzem. Ha nem ertened, amit ir a kommentelotars, nem tudnal ra valaszolni, de lathatoan nem jelent problemat az ekezetek hianya, inkabb csak egy kukacoskodo kis pocs vagy.

Void Bunkoid 2014.09.22. 11:28:34

@polyvinyl: nem csak erre a kommentedre, az ÖSSZESRE kb +100. Te látod jól a dolgot.

A jólét elsősorban becsület dolga. Addig amíg nemhogy a politikus, de mindenki benne van az megoldjuk-okosban/számlanélkül/pultalól/az unokahugom-ottdolgozik-és-majd-soronkívül-elintézi játékban, addig itt nem lesz jólét.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.22. 11:37:11

@Reszelő Aladár:

"A nyugati jólét alapja, hogy a keleten megtermelt hasznot otthon újra elosztva tartja fenn a jólétet. "

Így igaz.

Amióta megtanultak hajót ácsolni, abból élnek, hogy előnytelen üzleteket kötnek náluk fejletlenebb kultúrákkal. Rájuk tukmálják a szarjaikat, cserébe elszedik a pénzüket, a munkaerejüket és lenyúlják az otthon jó áron értékesíthető erőforrásaikat. Vérszívó piócák.

Hülyemagyar meg azt hitte, a rencerváltás azt jelenti, hogy a nagyfiúk nem a pénzét meg a vérét akarják üveggyöngyökért cserébe, hanem majd őt is jól beveszik a maffiaklubba, sáskának.

béla a görög (törölt) 2014.09.22. 11:46:28

Nos, nem és nem és nem!

"Az átlagembernek, így nekem is, teljesen mindegy, hogy ki fog lopni." és az egész bekezdés.

Nekem személyesen mint átlagembernek több millióba fájt a fidesz ténykedése. Személyesen érintett vagyok. Én amíg élek tudni fogok különbséget tenni.
A fidesz személyesen tőlem lopott és ezt nem bocsájtom meg. És lopná a nyomorult tovább is a pénzem, csak már nem lesz módjában.
Egyébként ha átlagemberként módomban áll viszonzom a szívességet.
Továbbá remélem sok olyan átlagember tönkremegy majd akik nem tudnak különbséget tenni a fidesz és a baloldal között. Talán akkor majd tudni fognak különbséget tenni.
Én meg majd a hírekben megnézem annyi elég is lesz.
Az átlagember rohadt kénelmesen akar élni és addig próbálkozik a propaganda fogyasztásával amíg kiderül nincs tovább. De pénz ebből nem lesz. Arra nem fizet senki, hogy magyar vagy és valakinek a valakije. Azért sem hogy gyereked van. Se nekem se másnak aki most még csillogó szemmel hinni akar benne.

Értem én az igyekezetet az összemosásra, ellehetetlenítésre, de NEM - köszönöm, de tudok különbséget tenni a baloldal és a fidesz között és teszek is.

"A baloldali vezetők nyomorról beszélnek, miközben 2010 előtt eszükbe se jutott volna, hogy ilyen érzékenyek legyenek."
Épp az ellenkezőjével vádolta a magdfajta őket 2010 előtt :)

Brix 2014.09.22. 11:46:54

@polyvinyl: "A jólétnek semmi köze az Európában agyonhájpolt demokráciához. Lásd a feltörekvő és a csúcsra jutott ázsiai országokat."
Általános jólét nem nagyon létezik a legfejlettebb nyugati országokon kívül , jelenleg.
Nem véletlenül, akar mindenki ide bevándorolni még a " csúcsra jutott ázsiai országokból is! Egy-két kivételtől eltekintve, ami a speciális földrajzi helyzetből vagy a kivételesen sok kőolajból adódik Ázsiában még a közelében sem járnak a nyugat-európai életszínvonalnak.
@Reszelő Aladár: " A nyugati jólét alapja, hogy a keleten megtermelt hasznot otthon újra elosztva tartja fenn a jólétet." Ez így , ebben a formában nem igaz! A kapitalista rendszer a komparatív előnyökön alapul, és valamennyire mindenki jól jár vele. Nyilván a tőke és a technológia tulajdonosai jobban,mint a munkaerő
A legrosszabbul az jár aki teljesen kimarad a " kizsákmányolásból"

Andy73 2014.09.22. 11:52:14

"Illene azt végre felismerni, hogy a Fidesz nem a sikeres propaganda, hanem a felelős értelmiség és az úgynevezett demokratikus ellenzék kudarcsorozta, töketlensége és elitista szelleme miatt nyerte meg kétszer egymás után is a választást."

Nem, nem azért. Valóban nem a sikeres propaganda miatt, hanem azért mert ők tudnak kormányozni, a baloldal meg csak elkúrni tud mindent, saját bevallásuk szerint is.
A "felelős értelmiség" meg egy üres, demagóg, csőlátó maszlag. Bármilyen nehéz ezt egyeseknek elképzelni, a Fideszt és a kormányát is értelmiségiek vezetik, méghozzá sokkal hozzáértőbben és felelősebben, mint az (ál)baloldaliak 2010 előtt.
Ha tényleg 20 éves vagy, akkor meg nem csoda, hogy fogalmad sincs arról, hogy mi az a diktatúra, mi volt itt a rendszerváltás előtt, az egypártrendszer és a vasfüggöny, a mindenre kiterjedő cenzúra és besúgóhálózat idején.
Jöhetsz itt a "fél-diktatúra" maszlagoddal, de most nyugati típusú demokrácia van, azt írhatsz ide is, amit csak akarsz. A demokrácia azonban politikai fogalom, nem gazdasági. Senkinek sem garantálja a kánaánt, a gazdagságot, azért mindenkinek magának kell megdolgozni itt is és nyugaton is. Nyafogásból sehol sem lehet megélni.

2014.09.22. 11:55:46

Hányszor hallottam, hogy a nyugati modell rossz (bármit is jelentsen az). Meg azt, hogy a liberalizmus tönkretette Magyarországot.
Senkit se szeretnék elkeseríteni, de ebben az országban soha se volt még nyugati modell, se liberalizmus, se kapitalizmus, maximum dilettantizmus. Utóbbi igen sikeres felénk.

Alapvetően elmondható, hogy akik posztolgatnak és kommentelgetnek, még azok is, akik fideszes, vagy ballibnek csúfolt, vagy bármilyen illető, azok kivételesen a gondolkodó szavazók. Azért posztolnak, mert gondolataik vannak. Hagyjuk, hogy jó-e, vagy rossz, de legalább próbálnak gondolkodni. Ki-ki a maga szintjén. Nos ez a szavazók kb. 5%-a. A többi nem gondolkodik. Azoknak elég, ha van egy ellenségkép és már szavaz is ellene.
Fideszből nem sikerült -még- ellenséget csinálni. Majd menni fog az is. Addig itt van ellenségnek a kommancs, a bank, a közmű. Ha majd elfogynak ezek is, akkor jönnek majd az egyének. Cigányok, zsidók, banktisztviselők, multicég vezetők. Amikor elfogytak majd jönnek végre a Lázár félék, akik NAV-ot küldenek renitens civilekre. Nagyon remélem, hogy akkor ezt a szarházit pl. beperlik hivatali visszaélésekért.
De addigra itt csak a romok maradnak.

Brix 2014.09.22. 11:58:11

@polyvinyl: A nyugati jólétnek az alapja a kapitalista rendszer, a több száz éve folytatott tőkefelhalmozás. Náluk a tudás, a technológia és a tőke , azért gazdagok. Lehet választani nem kapitalista utat , és lehet járni Észak-Korea vagy Kuba útját...Ezt még lehet kombinálni úgy , hogy megpróbálják a gazdasági autarkiát, hogy még tovább növeljük a szegénységet.
A globális kapitalista rendszertől függetlenedni nem nagyon lehet.

aleb19 2014.09.22. 11:58:52

jo poszt

talan erdemes megemliteni pluszban, hogy viktatorek kevesebbet es/vagy okosabban lopnak illetve kikacsintva valamit vissza is adnak a talpasoknak/szja- rezsicsokkentes/ es az igy kieso beveteleket a monopol, oligopol szolgaltatast aranyaron mero multikkal fizettek meg...igy nagysagrendekkel jobbak mint a maszopszadesz

bisop 2014.09.22. 12:10:59

Én vegyítenék még egy kis demagógiát a témába:
Netto matematika:

Kéne egy család, meg gyerek, mert az ugye jó az államnak,
Ahhoz kéne egy lakás is, mert hát a híd alatt nem lehet gyereket nevelni.
Az átlag fiatal párnak a szülei nem tudnak lakást tojni, ezért nagyvalószínűséggel hitelből oldják meg.

Tehát a matek:

hitel 64.000.-
rezsi 82.000.- (..télen, tv, telefon, internet...)
üzemanyag 30.000.- (...spórolósan...)
étkezés 45.000.- (...nem irodai dolgozónak...havi 250 órára...)
bérlet 11.000.- (...aki teheti nem kocsival jár...)
háztartás 50.000.- (..minimum, kaja, vegyiárú, otthoni egyebek..)

ez idáig: 282.000.-

Ebben nincs egyetlen megveszekedett fillér sem:
- szórakozásra
- kikapcsolódásra
- öltözködésre
- félre tenni a nyaralásra
- gépkocsi fenntartásra
- elromlott eszközök pótlására, javítására(..háztartás, kocsi..)

Ja, és a slusszpoént a végére hagytam !
EZT AZ ÖSSZEGET EGY EMBERNEK IS MEG KELLENE TUDNIA KERESNE, MERT MI VAN, HA A MÁSIKKAL VALAMI TÖRTÉNIK.

Na amelyik politikus nekem kihozza ezt havi 48.000.- ből, azt a Hősök terén fogom kinyalni !
Jelezném, hogy ez csak egy példa, de várom az ötleteket....

kigyurt álat 2014.09.22. 12:13:49

Jómagam ezt a témát úgy látom (szintén átlagokól beszélek), hogy többnyire a mai 45-55 éves korosztály képezi a közép és nagyvállalkozói réteget valamint a politikusok jelentős csoportját. Ezek 1988-90 táján voltak huszonévesek, akkor léptek ki az önálló életbe, és ettől kezdve nyiltak meg a nagy "lehetőségek". Magyarul ekkortól lehetett lopni, és a gátlástalanabbja vitt is mindent, amit lehetett: pozíciókat, privatizált vagyont, konkurrencia nélkül indítottak vállalkozásokat, tehát elkezdték és működtették a vadkapitalizmust. De a bankszektor is ennek a része volt a devizahitelezési rendszerével még a 2000-es években is.

Az eggyel fiatalabb generáció tagjai, a mai kb. 30-45 évesek viszont a rendszerváltáskor még tizenévesek voltak, a szüleikre voltak utalva, akik a régi rendszerben szocializálódtak, nem tudtak hirtelen vállalkozóvá válni, csak örültek, ha megmaradt a munkájuk és el tudták tartani és fel tudták nevelni a gyerekeiket. Ez egy komoly létbizonytalanság volt akkoriban, ami miatt leginkább az akkori tizenévesek szívtak. Ennek a korosztálynak pedig már nem nagyon maradt semmi, ugyanis a pozíciókra és a vagyonra a korábbi generáció már rátette a kezét, lásd fent. Ami a mai 40-es korosztály egy részének maradt, az a multik manager pozíciói, de többnyire őket sem teljesítmény alapján választották ki, hanem azért, mert ők voltak kéznél akkor, amikor 2000 körül a multik elkezdték helyiekre cserélni a korábbi anyaországból idehelyezett helytartóikat, akiket azóta is a távolból kézivezérelnek. Ezeknek ambíciójuk volt csak, tapasztalatuk és teljesítményük nem.

Aztán a mai 25 alattiak már a rendszerváltás idején-után születtek. Az ő szüleik már nagyjából a fenti első csoport, akik a vadkapitalizmust sikerrel vették. Ez azonban nem pozitív jellemzés, hanem az erős kontraszelekció megnyilvánulása, amikor a gátlástalan bűnözők-félbűnözők, olajmaffia tagjai, adócsalók, ilyen-olyan politikusok, stb. váltak gazdaságilag sikeressé. Anélkül, hogy politikai teljesítményt értékelnék, Orbánnak 5 gyereke van, Gyurcsánynak 4 és most várják az 5.-et, és Vizoviczki László bűnözőnek szintén 5 van, ha jól emlékszem. Ez csak pár ismert személy, de több olyan emberről(előemberről) tudok, aki belefér a fenti első kategóriába, és 3-4-5 kölyke van, akik nyilván nem fognak messze esni a fájuktól.
Ez maga a kontraszelekció, ilyen lett a társadalmunk a rendszerváltás után. És természetesen erre jönnek még a kontraszelektált eltartottak-szaporítottak is, ami egy következő problémakör lenne.

Azonban a mai 25-30 alattiak között vannak azok is, akiknek már valóban meg kell dolgozniuk a sikerért, mert a fentiek miatt a helyek már foglaltak, és valószínűleg egyre kevésbé lesz elég, ha valakinek befolyásos ember az apukája, vagy csak jókor volt jó helyen. Szép lassan beszivárog a teljesítmény is a gazdasági-politikai életbe, de a teljes megtisztuláshoz persze még kell jónéhány évtized, amíg a leggátlástalanabb bűnözők kölykei is kiöregednek. Ahogy Amerika is túl tudott lépni a 30-as évek Chichago-ján. Lehet, hogy optimista vagyok, de úgy látom, hogy végül minden ember, vagy legkésőbb az utódaik visszakerülnek az őket megillető helyre, mert egy normalizálódó világban, ahol jobban számít a teljesítmény, mint a gátlástalanság, a tolvaj aljanép nem fog tudni helytállni. Ettől még tolvajok és csalók mindig lesznek, de kevesebb gazdasági és politikai hatalomra tudnak majd szert tenni.

turista a saját országában 2014.09.22. 12:29:55

"Félreértés ne essék, ebben igazat adok nekik, ugyanakkor érdekelne, hogyan hoznák el a demokráciát,"

Ők sehogy, de nem is ez a dolguk.

A demokrácia úgy fog visszaszületni, hogy:

1. Az új kormány felállása napján a fasiszta Alaptörvény megszűnik, újra életbe lép a '89-es konszenzusos valódi magyar alkotmány.

2. Új főügyész választása, Polt Pétert letartóztatják.

3. Az új országgyűlés eltörli az orbáni munka- köz-és felsőoktatási-, valamint az egyházügyi tv-t.

Vannak még pontok, de ezek a legfontosabbak.

turista a saját országában 2014.09.22. 12:34:04

@FoxVuk: "Nem, jut kenyér mindenkinek, de akkor mitől hízott el ez a sok ember aki az utcán mászkál? "

Az egészségtelen életmód miatt. USA nem szegény ország, még is tele van elhízott emberrel. Kenyér meg éppen a legszegényebbeknek is jut, de mint tudjuk, az is hízlal.

bigmax 2014.09.22. 13:16:49

@kigyurt álat: Valóban túlzottan optimistára sikerült a vége.:)
Amúgy tökéletes az összefoglalásod arról ami itt van 25 éve.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.09.22. 13:20:12

Igen, ez demagóg és unalmas sírás már megint.
És kedves sírósaim, addig lesz szar a helyzetetek, amíg leszarjátok, melyik kormány lop meg titeket. Ha komolyan gondolnátok a jólét igényét, nem maffiózók és komcsik keverékét szavaznátok meg folyamatosan, hanem piacbarát pártokat. Ja, hogy itt olyan nincs és nem is volt, mert mindig csak arra volt igény, hogy ide a pénzt, de gyorsan, valakitől elvenni, akinek több van.
Ezért tartunk itt, egészen pontosan. Saját butaságotokat szenveditek el.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.22. 13:23:29

@kigyurt álat:

" többnyire a mai 45-55 éves korosztály képezi a közép és nagyvállalkozói réteget valamint a politikusok jelentős csoportját"

A rendszerváltáson az a ma 55-75 év közötti SZŰK réteg kaszált nagyot, amelyik a privatizációs biznisz kezdetén az egykori MSZMP-tagsága révén már benne volt a megfelelő kapcsolati hálóban.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.22. 13:27:16

@Brix:

"A nyugati jólétnek az alapja a kapitalista rendszer, a több száz éve folytatott tőkefelhalmozás. Náluk a tudás, a technológia és a tőke , azért gazdagok. "

A nyugati jólét alapja MINDIG is a gyengébb országok lerablása volt. Ma sincs másként.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.09.22. 13:30:24

@vilagnezet.blog.hu:
Hej, ha még magyarul is megtanulnál...
Például hogy a felszólító módhoz se (sose stb.) tiltószó járul, a nem (sosem stb.) tagadószó meg a kijelentő módhoz. Meg ilyenek.

@na__most__akkor:
Amíg magad nem vagy hibátlan magyarul, addig ne oszd másnak az észt.
Márpedig nem vagy (pl. házi feladat 2 szó).
(Az ékezetek közül meg mintha kimaradt volna az umlaut.)
Szóval ne oszd az észt, te is behozatalra szorulsz belőle.

@Szelid sunmalac:
Mondjuk az ékezethasználatban azért igaza van, meg van egy csomó sznob barom, mint te, aki puszta sznobériából ír ékezet nélkül, mert azt hiszi, az annyira menő.
Holott inkább csak az illető seggfejségére utal.
(Az ékezetmentes íráshoz nem kell állítgatni semmit a gépen, a magyar karakterkészletben megvan az összes nem ékezetes betű, ráadásul ugyanott vannak a billentyűzeten, ahol az angol vagy egyéb nyelvű latin betűs billentyűzeteken. Szóval faszságot írtál.)

@Andy73:
Tudnak ám a faszomat, nem kormányozni.

@aleb19:
Kevesebbet lopnak?
Mondjuk a mnyp 3000 milliárdja, az mitől kevesebb? És akkor ez csak egy a sok közül.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.09.22. 13:32:45

@Zka:
Pont azért tartunk itt, mert egy csomó baromnak jobb, ha a narancskomcsik lopják meg őket, mintha a piros komcsik tennék. Előbbiek sokkal pofátlanabbak és többet lopnak, de az agyatlan Fidesz-szavazó barmot ez nem érdekli.

CargoSGR 2014.09.22. 14:02:41

Ezért mondom én már évek óta, hogy Magyarországon nem a kormányokban kellene bízni, hanem a szakszervezetekben. Mi az ami egy nyugati liberális (sic!) demokráciában megoldotta a normális jövedelemszinteket? A szakszervezetek. Mik nincsenek itthon? Szakszervezetek. Ez itt a nagy mínusz. Az helyett, hogy a lokális lehetőségek ismeretében stabil törvényi hátterű szakszervezetek helyben tudnának hozzátenni a bérek felzárkóztatásához, az helyett a kormányoktól várjuk a minimálbér emelést, és a 2012-es szuper találmány az általuk politikailag balra sorolt szakszervezeteket ellehetetlenítése. Ehhez csak gratulálni lehet. Irány a gödör alja, majd azt mondjuk, hogy a nyugat agóniájában magukkal ránt minket. Még véletlenül sem mi csináljuk rosszul, nem?
Csak érdeklődés gyanánt, valamelyik kommentelő itt szakszervezeti tag valahol, vagy csak sirám van, meg sültgalamb várás?

Scagnetti 2014.09.22. 14:15:31

Ami igazán nagy baj, hogy a többség ma is a szocializmust sírja vissza. Alig létező ideológiai különbségek alapján ugyan ketté vannak választva jobbosra és balosra, de ugyanolyan felelősségvállalásra képtelen, más sikerére féltékeny, politikáról, gazdaságról semmit sem tudó, folyton csak a markát tartó proli mind. Ezeknek aztán lehet bűnbakot kreálni, mert mind csak azt várja, hogy valaki mást hibáztathasson a saját nyomoráért.
Dögevő pártjaink meg lecsapnak rájuk, megadják nekik a bűnbakot, és kihasználják, hogy valós teljesítmény nélkül, pusztán a gyűlölködés által irányíthatják ezt a birkanyájat.

Netuddki. 2014.09.22. 14:19:00

"A jóléti szocializmus árát még mai is nyögjük,"

Látszik fiatal vagy.Az elbaszott "rendszerváltást" nyögjük valójában 24 éve.

"Az átlagembernek, így nekem is, teljesen mindegy, hogy ki fog lopni."

Éééésss igggen! Elérkeztünk a fidesz propagandához! Mióta a fidesz számító tényező a magyar prolitikai életben ezt sulykolja a zemberek fejébe. Ne válassz másokat, azok is csak lopni fognak! Mellesleg ezt Hofi találta ki, a fidesz meg pofátlanul lenyúlta. "Haggyad fiam, csak éhesebbek jönnek!"
Kiscsákó! nem ez a probléma! Nekem az a véleményem, hogy ne lopjon itt senki! Ehhez meg még a segge lukába is be kéne nézni a "kedves" választott képviselőinknek. Ha ezt meg akarják akadályozni akkor itt kérem nem lopni akarnak, hanem szemérmetlenül lopnak is, ergo NEM ALKALMASAK. El kell őket zavarni a picsába. A fideszest is, a maszopost is. Addig amíg akad olyan amelyik nemcsak, hogy nem lopik, a ráruházott hatalomnál fogva olyan rendszert teremt, hogy az ilyen orbánfélék se tudjanak ha véletlenül még egyszer hatalomra kerülnének.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.22. 14:27:27

@CargoSGR:

Szakszervezetek. Viccelsz? Mo-on a szakszervezet csak addig volt érdekes a dolgozóknak, amíg lehetett P O T Y Á Z N I benne. Ingyen üdülés, mikuláscsomag a gyereknek, ilyenek.

darthvad 2014.09.22. 15:14:46

@Andy73: Egyetértek veled, a Fidesz nagyon ügyesen kormányoz. Már amennyiben teszetős a cél amit jól láthatóan maguk elé tűztek: egy új rendszer felépítése. Az új rendszernek ami szerintem építenek én ezt a nevet adnám: FEUDÁLIS KAPITALIZMUS.
Hierarchikus, jól kitalált és jövedelmező szisztámáról van szó: felülről lefelé haladva van a király, vannak kiskirályok, aztán jönnek a hűbérurak, alattuk pedig a kisnemesek. A rendszer fő eleme nem a pozícióra való alkalmasság, hanem a feltétlen HŰSÉG. A párt embere (vagy akit annak gondolnak) kell kerüljön minden vezető pozícióba, legyen az bíróságok vezetője, belügyminiszter, főügyész, polgármester, állami cégvezető, állami bankvezető, okmányiroda vezető vagy iskolaigazgató.
A cél világos: a hosszú távú politikai és gazdasági hatalom érdekében az élet minden területére beszivárogni, azt kulcspozíciókon keresztül elfoglalni. Ha lehet szépen, ha nem erőszakkal, vagy állami pénzzel (úgyis majd az adófizetők rendezik hosszútávon az államadósságot - vagy elengedik egy részét ha államcsőd lesz). A feudális részt erősíti a botrányos földosztás, trafikosztás. A közmédia egy bohózat. A köztévé Híradójától hányni lehet. Legalizálták a lopást: nem lopnak, megrendeléseket, földet, trafikot, pozíciókat osztogtnak: még ki is kérik maguknak ha valaki kritizálni meri.
Ha valaki ehhez tapsol, akkor tényleg jól kormányoznak.
Én ehhez nem tapsolok, sajnos sokkal több lesz a kár mint a haszon, ráadásul a haszon már most is kevés ember kezében csapódik lefelé éppen, míg a kár mindannyiunké lesz és évtizedekig köhögni fogjuk.
A pocsék kormányzásra az egyik jó példa a balogzoltános-hoffmanrózsis oktatásügy. Katasztrófa. Bunkó, arrogáns, erőszakos irányítás katasztrofális eredményekkel.
Nem mintha előtte jobb lett volna. Sajnos Magyarország rendszerváltás utáni kormányzása úgy ahogyan van elcseszett dolog. Hiba hibára halmozása. El sem tudjuk képzelni milyen országban élhetnénk ma ha mondjuk az elmúlt 15 évben egy kicsit kevésbé önző és kicsit tehetségesebb emberek irányították volna az országot...

bigmax 2014.09.22. 15:23:10

@darthvad: A tehetséges emberek nem vegyülnek se ezekkel se a másik balfék bandával mivel a tehetségesek általában tisztességesek is .A totális kontraszelekció az ami valóban jól működik itt ... 25 éve vagy 125 éve....és ez a szomorú.

darthvad 2014.09.22. 15:26:27

@bigmax: Az igaz, és tényleg nagyon szomorú. Persze még mindig jobb mint Dél-Amerikában vagy Afrikában, de ez kicsi vigasz... :-o

bigmax 2014.09.22. 15:48:40

@darthvad: mi magyarok vagyunk így amíg nálunk ilyen gond van addig azzal törődjünk és ne más hasonlóan rossz sorsúakkal.Értem miért hoztad fel a példáid de mi itt vagyunk és a mi dolgunk megoldani a saját bajunk ,mert helyettünk senki se fogja megtenni . Az ők problémájukat is csak ők oldhatják meg ,mi max empatikusan segíthetnénk nekik jó példánkkal ha 1x valahára nálunk is megoldódna ez az elmebeteg állapot.

Andy73 2014.09.22. 15:50:13

@darthvad: Királyság? Hol élsz? Esetleg Angliából írsz? Persze azt írsz, amit akarsz, ha attól jól érzed magad.
Egyébként most lesznek az önkormányzati választások, és arra szavazol, akire akarsz. Ha nem tetszik a polgármestered (ha kiskirálynak tartod), szavazz másra.
Az M1-es híradó amúgy tényleg erősen kormánypárti, de ez gyakorlatilag mindig így volt. Nem muszáj nézni, van rengeteg adó és híradó.

darthvad 2014.09.22. 16:11:11

@Andy73: Képletesen értettem a királyságot ternészetesen. Nem baj ha nem értetted, sokan viszont értik mivel vontam párhuzamot. A feudalizmussal, ugye. Mert mind mondtam jelenleg FEUDÁLIS KAPITALIZMUS épül. Sokakat nem az érdemek juttatnak javakhoz, hanem a hűség. Belebuktál a lakásügyedbe mint alpolgármester? Sebaj, nesze itt egy banki állás a menedzsmentben. Mert hű pártkatona vagy.
Jó az iskolaigazgató Miskolcon? Aham, de nem hűséges pártkatona. Majd mi küldünk egy hűséges embert a párt barátai közül! Senki, de SENKI nem akarja őt ott? Sebaj, mi felülről, a királyi udvarból azt mondjuk ő lesz az igazgató és akkor ő lesz. Punktum. Szakmai indokok alapján. Csak és kész.
Felléptél a rendszvényeinken? Klassz ember vagy, nesze itt van 4 trafik.
A király barátja vagy? Szuper, nesze itt van 800 hektár föld 50 évre. Micsoda? Van építési céged is? Szuper! Lesz munkátok, építhetsz egy staidont a király telkén. Mert hűséges hűbéres vagy.
Ennyi.
Kiskirály a polgármesterem? Ha-ha! Nem is tudod mennyire!! Valóban másra fogok szavazni.
Az M1-es hiradóval nem az a baj hogy nem lehet nézni, hanem az hogy minden hónapban levonják az árát a fizetésemből - mert tudod nem Angliában élek... És nem is fogok ott élni. Itt szeretnék élni csak sok itt a k..... (izé... probléma)
;-)

darthvad 2014.09.22. 16:12:55

@darthvad: mind = mint, rendeszvény=rendezvény

bigmax 2014.09.22. 16:30:14

@darthvad: Nagyon kulturált meghatározás ez a feudális kapitalizmus erre a rablóbandára .

Göntér László 2014.09.22. 17:51:29

Csak az a fontos, hogy én mit tartok jónak, mert nekem csak egy életem van és csak az a jó ami nekem ebben az életben elfogadható. A múlttal foglalkozzanak a történészek, az én jővőmön kívüli jövővel foglalkozzanak az önjelölt "széplelkek" Amit én most jónak tartok:
1. A minimális jövedelmek és a felső jövedelmek közti különbséget csökkenteni kell (nem az egyenlősdire).
2.. Jövedelmet csak egy helyről, ha az meghaladja a mindenkori minimálbért.
3. A vagyon azért van, hogy abból emberek (családok) éljenek.
4. A termelékenység növekedését mindenki élvezze, ezért csökkenteni kell a munkaidőt, irány a négynapos munkahét.
Ha egy rendszer a fentiek et biztosítja, akkor számomra, a jelzőjétől függetlenűl, elfogadható.

palinkas 2014.09.22. 20:55:15

Nem tudom miért ez a nicknevem, na de mindegy. Fiatal vagyok, igen, de pont ezért gondolom, hogy egy új valami felépítésébe nekem is bele kell pofáznom, ami már magával hozza azt is, hogy nem vagyok politikailag inaktív, csupán nem hiszek a mostani pártoknak és a fenálló rendszernek, ezért írtam, hogy tökmindegy, hogy ki lop. Egy bisop nevű felhasználó írt egy igen érdekes, szemléltető kommentet az én véleményemhez. Talán ennyi elég is. Nem akarok nyugati jövedelmeket, csak egy kicsit élhetőbb és igazságosabb elosztást, s azt, hogy ne hátra szaguldjunk. Mivel, a kommentekben megkaptam azt is, hogy nem látom át, miért volt nagyszerű Kádár rendsze, illetve, hogy fideszes/ és balib vagyok, nos, ezért örömmel közlöm, hogy egyik sem. Ezeken a rendszereken mind nevetni kell. Nem azért, mert van jobb, hanem azért amiért csak a Nyihahák országa emberséges. Mert esendők vagyunk és nevetségesek.:-)

CargoSGR 2014.09.22. 23:11:35

@polyvinyl 2014: Én nem az elfuserált kommunizmusban kitenyésztett szakszervezetekről beszélek. Magyarországon meg sem lett teremtve az alapja a szakszervezeteknek mert ez kellett a minél intenzívebb külfölki tőkebeáramláshoz, most meg ugye politikai konkurenciák.

Nézz meg egy IG Metalt, vagy egy DGB esetleg a Ver.di-t. Ilyen nincs Magyarországon, és amíg nem lesz, addig maradunk is Európa szegényháza, mert a politikusok érdeke az nem a pllgárok érdeke.

Andy73 2014.09.23. 09:32:21

@darthvad: Persze, értem a képletességet. Te meg azt próbáld megérteni, hogy a szavazók nem hülyék, és abból választanak, ami van.. Mindenki találkozhat a környezetében vitatható, visszás esetekkel, amiket te itt kiragadsz, de alapvetően nem ezek jellemzik a mostani kormányt, hanem a stabilitás és a most már az egyre inkább beinduló gazdasági fejlődés is, az előző kormányok utáni kármentés után.
Nem véletlen nyert ismét kétharmaddal a kormány, hanem azért, mert minden anomália ellenére a legtöbb embernek érezhetően jobb most, mint az előző kormányok ámokfutása, böszmesége idején, amikor folyamatos lejtmenetmenetben volt az ország, és egyik megszorítás jött a másik után.
Az emberek nem ideológia alapján választanak, hanem a teljesítményt nézik, és mindenkinek elege van már azokból, akik csak annyit tudnak mondani, hogy elkúrtuk, vagy hogy ez fájni fog.

darthvad 2014.09.23. 11:09:37

@Andy73: Az hogy az "emútnyócévet" elkúrták teljesen igaz, a baj az hogy az előtte lévő emútnégyévet is eléggé elbarmolták, amikor Járai "ErősForint" 220 HUF/EUR mellett lebegtette a forintot, mert az alacsony infláció volt a mániája. Akkor jött be az összes német dömpingdiszkont ami erejénél fogva kinyírta a magyar feldolgozóipar 1/3-át néhány év alatt. Járai "mester" tolta az égbe a jegybanki alapkamatot, a forint védelmében, ezzel jól megalapozva a devizahitel-katasztrófát. Amit ugye Elkúrtukék a banki lobbival közösen összehoztak, támogattak.
Megjegyzem a 2010-es választáskor kb. 175 volt a CHF, akkor át kellett volna tolni az összes CHF hitelt euróba. Ezt már az új kurmány töketlenkedte el. Ezt is, és sok mást is.
Azt hogy a szavazók hülyék vagy sem nem tudom, én a 90-es években szavaztam a Fidesz-re utoljára, akkor szerettem őket. Amikor elkezdtek hazudozni az MDF-ről a székházügyben majd szembeköpték saját magukat, elpártoltam tőlük.
Mindenesetre ha annyi millióm lenne, ahány ismerősöm a Fidesz-re szavazott és durván megbánta (saját bevallása szerint hülye volt) akkor gazdag ember lennék.
Tudod az a probléma hogy ezen a mostani felfuvalkodott, arrogáns, bunkó társaságon az látszik legfőképpen, hogy teljesen elfelejtették kinek az adójából kapják a pénzüket, és mi lenne ott a dolguk. ahol most vannak. Beleértve a normális kommunikációt is.
Nekem egyébként nem rémlik hogy kétharmaddal nyert volna a kormány. Nekem az rémlik, hogy listán például a szavazatok kevesebb mint felét kapta a Fidesz, de az amúgyis torz idióta választási rendszert tovább "hajlítva" saját maguk felé 2/3-os parlamenti többséget harácsoltak maguknak.
Elnézve a választókerületek eredményeit erős a gyanúm, hogy nagyjából ugyanazok szavaztak az egyéni Fideszes jelöltekre akik listán is a Fideszre szavaztak. Így elmondható hogy a választók több mint fele nem a Fideszre szavazott, ehhez képest nem korrekt a 2/3-os parlamenti többség. Aki ezen vitázik nagyon gyenge volt matekból.
Hosszú távon pedig azt gondolom azok az igazán veszélyesek, akik sosem mondják az hogy elkúrtuk, viszont folyamatosan elkúrnak nagyon sok dolgot (nyilván nem mindent). A mostani kormányzat egyik legnagyobb és legsúlyosabb, folytatólagosan elkövetett hibája az önkritika teljes hiánya. Ahol nincs önkritika, előbb-utóbb rosszra fordulnak a dolgok.
Biztos neked egyébként sokkal jobb most mint korábban, nyilván ezért dícséred őket. El kell mondjam azonban, hogy bár nekem is inkább kicsit jobb most, nagyon sok ismerősömnek rosszabb lett. Egészségügyisek, pedagógusok stb.
No minegy nem meggyőzni akarlak hiszen az lehetetlen, de gondoltam leírom én is a véleményemet ;-)

Andy73 2014.09.23. 12:35:56

@darthvad: Hát., ha még a kétharmadot is vitatod, akkor nagyon nehéz vitatkozni, mert ez világosan mutatja, hogy nem a tényekből indulsz ki, és nem a realitások talaján állsz.
Persze lehet vitatni bármelyik választási rendszert, de itt most ez a rendszer volt érvényben, mindegyik pártra ez volt érvényes a választások kiírásakor, és ugyanennyi szavazattal bármelyik induló párt a mandátumok kétharmadát nyerte volna.
Ha nem tartod igazságosnak, az egy más kérdés, de akkor mit gondolsz az angol vagy amerikai rendszerről, amely ugye a demokrácia etalonja. Ha nincs listás választás, mint azokban az országokban, akkor nem kétharmaddal nyer a Fidesz-KDNP, hanem 9/10-del, mert hogy kb. ennyi egyéni körzetet nyertek meg.
Ami az egészségügyet és a közoktatást illeti, ott éppenséggel többlépcsős, az inflációt jóval meghaladó fizetésemelés volt, ami más közalkalmazotti szektorokról például nem mondható el. De sokan úgy vannak vele, hogy ha nem is nőtt jelentősen a fizetésük és az életszínvonaluk, legalább nem csökkent, szemben az "elmútnyócévvel", a folyamatos megszorítások és energiaáremelések időszakában.

darthvad 2014.09.23. 14:30:21

@Andy73: A tények azt mutatják hogy a szavazók több mint fele nem a Fideszre szavazott. Ez a realitás.
Valóban ez a rendszer volt érvényben, de azért lehet róla véleményem ugye? Remélem jogom van azt mondani hogy ez egy rossz rendszer!
Az angolszász rendszerekről mindegy mit gondolok, mert egyrészt nem ott lakunk, másrészt az összehasonlítás felesleges. Azért azok sem olyan egyszerű rendszerek, mint első ránézésre tűnik, így az összehasonlítás sem indulhat ki csak abból ahogyan mondjuk az elektorokat választják odaát, a győztes mindent visz. Mindent visz, mégis sok más szabály gondoskodik arról hogy ne lehessen az élet minden területét gátlástalanul elfoglalni. Más kultúra.
Ami az itt és mostot illeti, majd elmesélem a családban a véleményedet annak akinek a fizetéspapírján (én is láttam) egészen más szerepel. Hátha be tud vásárolni belőle...
süti beállítások módosítása