Magyarország új nézőpontból, mellébeszélés nélkül.

A Körúton Kívül

A Körúton Kívül

Szegregáció és "elcigányosodás" újratöltve

2014. november 22. - AKörútonKívül

Retry_Norm.pngHeves érzelmeket váltott ki legutóbbi, az iskolai szegregáció-integráció kérdéséről szóló cikkünk. A kommentek alapján sajnos a cikk üzenetét sokan félreértették, ami valószínűleg a mi hibánk is. Fussunk neki a témának még egyszer, különösen, mert a kommentekben új szempontok is előkerültek, amikről érdemes beszélnünk.

A cikk alapállítása továbbra az tény volt, hogy az általános iskolai integráció több szempontból is megbukott. Az oktatási tárca koncepciója elvileg az úgynevezett „integráló oktatás”: vagyis, hogy nem szabad szegregáltan oktatni, hanem a lecsúszott (leginkább cigány) családokból származó, emiatt viselkedésben, tudásban is a többiektől elmaradt gyereket együtt kell tanítani a jobb körülmények közül érkezőkkel. Így majd a problémás gyerekeket „felhúzza”, megneveli a jobb közeg, itt megtanulják, hogyan kell a társadalomban élni, és az iskolából kikerülve jó állampolgárok lesznek. Ez a koncepció jelenleg egyszerűen nem működik, több okból:

  • A kormányok által elképzelt vegyes osztályok, ahol a többdiplomás szülők csemetéje együtt jár a telepi cigány gyerekkel, egyszerűen nem léteznek. Ugyanis szabad iskolaválasztás van, és a fehér szülők többsége nem szívesen viszi oda a gyerekét, ahol sok cigány gyerek tanul, és ez fordítva is áll.
  • Ahol van egyházi és állami iskola is, ott többnyire az államiból lett a "cigányiskola", hiszen az egyházi intézmények előírhatnak egyfajta felvételit.
  • A legtöbb általános iskolai tanár képtelen kezelni a problémás gyerekeket. Ráadásul a jobb képességű tanárok inkább otthagyják a lesüllyedő iskolákat, jobb fizetés és munkakörülmények reményében. Többnyire csak azok maradnak, akikre nem lenne kereslet jobb iskolákban, pedig pont ezekbe az osztályokba kellene a szakértelem. Így akik az elcigányosodott iskolákban az oktatás ellehetetlenül, akik kijárják, gyakran szinte semmit sem tanultak meg, különösen az elvárható viselkedést sem. Ezekből a gyerekekből nem lesz az állam által kívánt hasznos állampolgár, csak a társadalmon kívüli, munkanélküli, tudatlanságban és nyomorban élő réteget termelik újra ezek az iskolák.

Eddig a tények. Ezután felmerül a kérdés, hogy továbbra is érdemes-e próbálkozni az integráló oktatással? Amennyiben igen, az csak úgy érhető el, ha megszüntetjük a szabad iskolaválasztást: vagy kvótákat vezetünk be, vagy kötelezővé tesszük, hogy mindenki a lakóhelyéhez legközelebbi iskolába járjon. Sokan azt hitték, hogy emellett foglalunk állást.

Ez nem így van, sőt, valószínűleg a szabad iskolaválasztás megszüntetése még tovább ronthat a helyzeten. Egyrészt megszüntetné azt a sokféleséget, ami a magyar iskoláknak eddig is az erősségük volt: hogy léteznek mindenféle módszerekkel, tanárokkal, különböző diákokat oktató iskolák. A kvótázás viszont nagyjából egységesítené az iskolákat, hiszen lényegében mindegyikből felzárkóztató-iskola lenne, ami sok helyen színvonalcsökkenéssel is járna. Egy olyan politika pedig, hogy mindenki a legközelebbi iskolába járjon, pedig még az alapproblémát sem oldaná meg, sok helyen nem alakulnának ki vegyes osztályok. Ahol pedig igen, ott is előfordulhat, hogy mondjuk a helyi cigánytelepről bejáró gyerekek lesznek többségben, és pont ők integrálják majd abba a közegbe a többieket.

Hogy menthető meg a szabad iskolaválasztás?

Amennyiben lemondunk az integráló oktatásról, lehetséges a szegregáció engedélyezése: rábízzuk az iskolákra, hogy milyen alapon, kiket vesznek fel. Gyakorlatilag ez is a szabad iskolaválasztás megszűntetését jelentené, csak itt nem az állam, hanem az iskolák írnák elő, ki hova járhat, az eredmény pedig a jelenlegi helyzet tovább-súlyosodása lenne. Az is jó kérdés, hogy mi lesz azokkal, akiket egy iskola sem akar majd felvenni? Az is lehetséges, hogy a kormány kijelöl bizonyos iskolákat felzárkóztató intézményeknek, és oda irányítja a lecsúszott családok gyerekeit. Ehhez viszont speciálisan kiképzett tanárokra lenne szükség, akik képesek csupa problémás gyerekből álló osztályokat is kezelni, tanítani. (Ami egyébként nem teljes képtelenség: a nemrég, éppen szegregáció miatt megszűntetett nyíregyházi görög katolikus iskola tanárainak például úgy tudni, sikerült.) Azonban, ha már a szabad iskolaválasztás mellett is kialakulnak „cigányiskolák”, miért az állam jelölje ki, hogy kinek van szüksége felzárkóztató iskolára, és kinek nem?

Itt jutunk el oda, ami az előző cikk konklúziója is volt: hogy a tanárképzést kéne nagyon alaposan átalakítani ahhoz, hogy akármilyen felzárkóztató oktatásról beszélhessünk, mert jelenleg a tanárok nagy része képtelen akár egy-két problémás gyereket is kezelni egy osztályban. Az önmagában nem integráció, hogy a egy osztályba rakják a cigány és a fehér gyereket, aztán a tanár hátradől, leadja az anyagot, és várja, hogy majd az egyik gyerek megnevelje a másikat... Szerintünk egyébként a legésszerűbb az lenne, ha maradna a szabad iskolaválasztás, és az úgyis kialakuló „cigányiskolákban” speciálisan képzett, és prémiumokért dolgozó (hogy vonzó is legyen ez az egyébként rendkívül nehéz pálya) tanárokat küldene a minisztérium.

Jealousy_472_448_80.jpg

Az integrált oktatással, mint olyannal kapcsolatban felmerült az is, hogy mit is erősít igazán: ha pl. a gyerek azt látja, hogy az osztálytársainak mind van okostelefonja és márkás ruhája, neki meg nincs, akkor mit gondol majd? Azt, hogy majd keményen tanul, majd elmegy dolgozni, hogy felnőttként ő is tudjon venni? Egy olyan országban esetleg, ahol kemény munkával bárki meggazdagodhat, munkahely mindenkinek jut bőven. Egyébként inkább csak frusztrációt vált ki, ami a lopást is bátoríthatja, de inkább azt, hogy a gyerek vetet magának a szülő félretett pénzéből okostelefont és márkásnak tűnő ruhát, hogy legalább a külsőségek meglegyenek (aztán majd legfeljebb pár napig nem esznek, vagy fűtenek). Ilyenkor kéne mondjuk a tanárnak beavatkozni, az osztállyal beszélni arról, hogy nem az okostelefon teszi az embert, meg hogy annak a pénznek lenne jobb helye is, és beajánlani egy családsegítőt. Megint oda jutunk, hogy a tanárképzéssel van a gond.

72422996.jpg

Szintén felmerült, hogy jó dolog-e, hogy a szülők helyett az iskola-óvoda próbálja nevelni a gyerekeket, volt, aki az állami nevelőintézetek kudarcát hozta fel ellenpéldaként. Azonban tény, hogy míg a bentlakásos nevelőintézetek tényleg bűnöző- és drogfüggőképzőként működnek, addig az óvodák jó hatással vannak a gyerekek fejlődésére, (nemcsak a cigány, vagy szegény gyerekekére, hanem különböző országokban nagyjából mindenkiére) későbbi iskolai eredményeikre. Nem hülyeség tehát a kötelező óvodáztatás jövő évre tervezett bevezetése.

Oldódjon meg magától?

Még érdekesebb, hogy volt, aki szerint az iskolának nem is kéne semmiféle felzárkóztatást végeznie, sőt, általában az államnak semmilyen erőfeszítést nem kéne tennie, zárkózzanak fel a lecsúszottak maguktól. Érdekes, hogy ilyesmit egy párt sem képvisel, még a Jobbik is bentlakásos iskolákat ígér „a leszakadó családok gyermekeinek” (közben azzal is kampányolnak, nem szabad egy fillér közpénzt sem költeni a felzárkóztató programokra, így arról inkább hallgatnak, hogy mennyibe kerül majd a bentlakásos iskolák felállítása és a tanárok kiképzése…). Az, hogy a problémát ne az állam kezelje központilag, egyébként jogos felvetés: az önkormányzatoknak valóban nagy mozgásteret kellene adni, hiszen a kérdésre nincs univerzális válasz, inkább helyi szintű, egyedi megoldások vannak.

Sokan viszont valószínűleg inkább arra gondolnak, hogy semmilyen hivatalos szerv ne foglalkozzon ezzel a kérdéssel. Az állam csak védjen meg mindenkit a cigánybűnözéstől, egyébként meg se próbálja a leszakadtakat felemelni, majd felemelkednek maguktól. (Ez egyébként szinte ugyanaz, mint a sztereotíp liberális álláspont, azzal a különbséggel, hogy aszerint még időnként pénzt is kell adni a lecsúszott családoknak.) Az iskolák meg ne próbáljanak nevelni az a szülők dolga, ha nem nevelik, az az ő bajuk. Pedig nem az. Egyből baja például a tanároknak, akik nem tudnak tanítani. Aztán azoknak is, akiket igenis nevelnek a szüleik, és szeretnének tanulni, de az osztály nem halad a tananyaggal. Ráadásul a rendőrség sincs ingyen, sőt, valószínűleg sokkal többe kerül, hogy folyamatosan „megvédjék a társadalmat a cigánybűnözőktől”, mint ha, mondjuk az oktatás segítségével próbálnák kezelni a probléma gyökerét.

A bejegyzés trackback címe:

https://korutonkivul.blog.hu/api/trackback/id/tr406923443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sronti 2014.11.22. 18:37:59

Logikus és jószándékú írás, mégis összességében borzasztóan káros. A kortárs csoport nyomását nem fogják tudni ellensúlyozni az akármilyen jól kiképzett tanárok, azt, hogy az otthon látott mintákat látják maguk körül a hátrányosabb helyzetűek az iskolákban is, az végtelenül káros. Nem találsz olyan elfogadott tudományosan nem cáfolt pedagógia irányzatot, ami nem ezt mondja.
A görögkatolikus suli minden jószándék mellett nagyon behatárolt lehetőségekkel bír. Érdemes összehasonlítani például a Kürt által támogatott hejőkeresztúri (?) sulival, ahol tényleges integráció, nem deszegregáció van. Sokkal szimpatikusabb az utóbbi rendszer és az eredményei is jobbak.
A tanárok kulcsszerepében is igazad van, de nem mész elég messzire, a most pályán lévők szelekciójára, továbbképzésére és a teljesen alkalmatlanok kiszűrésére is nagyon nagy szükség lenne és nevetséges, hogy csak kifejezetten a hátrányos helyzetűekkel foglalkozóknak kellene eszközeiknek lennie a különböző hátrányos helyzetű, vagy kulturálisana többségtől eltérő gyerekek oktatására. Ennek minden pedagógus képzés alapjának kéne lennie. Ahhoz persze, hogy ténylegesen ilyen módszereket lehessen alkalmazni, gyökeresen kéne átalakítani az oktatást a tantermek elrendezésétől a frontális elemek arányán át a bemagolandó adatok nagyságáig. Mondjuk az amúgy sem lenne baj,ert a mostani rendszer már a nyolcvanas években elavult volt. Mindegy, úgyis visszafelé megyünk az időben ilyen szempontból is.
Kb. öt éve nagyon könnyen meg lehetett volna győzni arról amit mondasz, azóta sokat vitatkoztam és olvastam erről, neked is ezt javaslom, és lehetőleg angol nyelvű tudományos munkákkal kezdd.

Valaki2 2014.11.22. 18:38:26

Volt nem is olyan régen egy olyan szakma, hogy gyógypedagógus. Ők többek között azokkal a gyerekekkel foglalkoztak, amit a cikkíró is említ. Ezt tanulták, erre tették fel az életüket, ráadásul ezen gyerekek 10-12 fős osztálylétszámban tudtak tanulni. Ez megszűnt, a gyerekeket berakták a 30 fős osztályba, integráció címén. El lehet képzelni, hogy mikor történik meg ezeknek a gyerekeknek a többiekkel egy szintre történő hozása. Elmondom, nem fog megtörténni. Lesz Józsi meg Marcsi az osztályban, 2 évvel idősebben, berakva a hátsó sorba, sőt, amennyiben magántanulót lehet belőle csinálni, az lesz. Csak hogy elképzeljük, milyen sorsok vannak itt: anyuka prostituáltként dolgozik, a 12 éves gyerek főz/rak rendet, vigyáz a testvéreire. Anyuka a hajánál fogva rángatja, mert nem volt kitakarítva. Hasonló példa: hol voltatok húsvétkor? Hát, apa elvitt lopni. Mesélhetnék még egy csomó hasonló történetet. Mi a megoldás? Egyértelműen hülyeség az integráció. Kell cigány iskola a putrikhoz, ahol egy olyan szintű tananyagot, és úgy tanítanak meg, amit ott lehet. Nem, nem lesz belőlük diplomás, egy generáció alatt, de nem is ez a cél. Viszont lehet belőle egy jó szakmunkás, aki beszél angolul, tisztességesen elvégzi a munkáját, kimegy külföldre, és kintről támogatja a családját. Ez egy elérhető cél, még a putriból is.
A putris gyerek meg sosem fog az értelmiségivel együtt tanulni. Miért is? Mert nem egy helyen élnek, ilyen egyszerű a történet.

Valaki2 2014.11.22. 18:46:38

@sronti: a helyőkeresztúri iskola modellje nagyon jó, érdemes elolvasni. Sajnos attól tartok, hogy amerre a mai oktatás megy, az valahogy nem ez az irány... a másik, hogy ehhez bizony olyan tanárok is kellenek, akik így tudnak oktatni.

BigPi 2014.11.22. 18:54:35

Vagy egyszerűen meg kellene szüntetni a hagyományos osztályokat.

Krisz11 2014.11.22. 19:43:27

Az integráció csak egy újabb merénylet a magyarság ellen. A tisztességes tanulni vágyók leszakadását, az elcigányosodását eredményezi. Ezt már láthatjuk a tapasztalatok alapján

Egyébként meg hazugságok a cigányok kiszolgáltatott, elesett helyzetéről szóló történetek. Ott a katonaság, írni-olvasni sem kell tudni, mehet bárki, a fizetés tisztességes, folyamatosan hiány van. És a katonaság biztos nem rasszista. Az életerős kancigányok mégis inkább segélyért/bűnözni mennek.
Ezeket kellene besorozni oszt irány Kandahár, harcoljanak ők az Iszlám Állam ellen. Kulturálisan úgyis egymáshoz állnak közelebb.

"semmilyen hivatalos szerv ne foglalkozzon ezzel a kérdéssel. Az állam csak védjen meg mindenkit a cigánybűnözéstől, egyébként meg se próbálja a leszakadtakat felemelni"

Igen, így van, ez a helyes irány.

" valószínűleg sokkal többe kerül, hogy folyamatosan „megvédjék a társadalmat a cigánybűnözőktől”, mint ha, mondjuk az oktatás segítségével próbálnák kezelni"

Ez hülyeség. Most is egy vagon pénz a rendőrség, úgy is, hogy közben százmilliárdokat költünk "felzárkóztatásra". A baj a rendőrség ejnye-bejnyézésével, töketlenségével van. Elrettentő szigorral kell fellépni, meg önfenntartó néhány négyzetméteres börtönökkel

Danubius 2014.11.22. 20:20:10

Nem mondanám (a cikk írójával ellentétben), hogy a cigány gyerekek nagy része gyengébb szellemi képességű. Az igazság az hogy jó eséllyel alacsonyabb szintet érnének el a a fehérek által felállított IQ teszten de ez fordítva is igaz lehet. Ha cigány nem értelmiségiek felállítanának egy IQ tesztet azon valószínűleg a cigány gyerekek remekelnének. Magyarul hiába mész 200 IQ val a dzsungelbe, jó eséllyel elpusztulsz, míg a helyi gyenge IQ-jú még jól is érzi magát.

szerintem a megoldás az lenne ha végre azt a nyolc órát amit az iskolában tölt a gyerek munkának ismernénk el. Érdekes hogy tilos a gyermekek dolgoztatása, de pl cigányoknak dolgozhatunk magyar gyerekek felzárkóztatás jogcímen. Szóval a 8 óra tanulás is legyen munka, amiért az állam pénzt/fizetést ha úgy tetszik ad. Ezért én a családi pótlékot iskolai teljesítéshez kötném. Ezzel nem csak azt érnénk el hogy cigány szülőket is érdkeltté tesszük az integrációban, hanem elméletileg a gyermekvállalást is optimalizálni lehetne elszegényedett családokban. Csak annyi gyereket vállalunk amennyit nevelni, oktatni tudunk. Természetesen a "fizetés" nem 12,200 vagy 17,000 lenne, hanem 20-25ezer. És természetesen teljesíthető célok mentén, a mélyszegénység elvárt átlagjegyét fokozatosan emelve. Csak egy ötlet. Tud valaki jobbat?

Alick 2014.11.22. 20:48:44

Érdemes utánanézni Maria Montessori egykori munkásságának, kezelhetetlen utcagyerekekből képes volt elitiskollát létrehozni...

manager2008 2014.11.22. 21:28:23

Az első feladat az hogy meg kell nézni hasonló problémákat megoldottak e már a föld különböző országaiban. Természetesen. Az alkalmazott módszereket is lehet tanulmányozni, elég változatosak. Ezt a hülyeséget hogy az értelmiségi gyereket zárjuk össze tömegesen elmaradottakkal nem nagyon tapasztalni sehol. Ma kb. nulla a valószínűsége annak hogy a jelenlegi elképzelésekkel bármilyen sikert érnének el az illetékesek, de hát lehet próbálkozni, idő az van. A hagyományos iskolai élet módszereit sem lehet alkalmazni bizonyos szint alatt. Csak egy történet: (igaz) A Bp I.ker.ben jártam általános iskolába, az osztályban miniszterek és diplomaták gyerekei is voltak. De mindig volt pár neveletlen gyerek is. De volt egy fűtő bácsi is, mert akkor még szenes kazánnal működtették a központi fűtést. Előfordult hogy a normáktól súlyosan és sorozatosan eltérő 13 év körüli kölyköt leküldték a fűtőbácsihoz életmód tanácsadásra, akkor is ha diplomata volt a szülő (külszolgálatos) vagy ha egyéb. Ő elbeszélgetett vele, és átalakította a gondolkodását, különböző módszerekkel, legfőképpen a szívlapát kezelésére oktatta őket a 60 fokban. Az igazgató bácsi kő kemény volt, és a reklamáló diplomata papának is elmondta hogy itt ő a főnök, és ha nem tartja helyesnek a munkásosztály hangulatával való találkozást a kazánházban akkor vigye a gyereket New Yorkba magával. Nem vitte. A padtársam egy miniszter gyereke volt, és néha pofán kellett vágnom ha nem bírt magával, és molesztálta a lányokat. Mindenki integrálódott a normákhoz. De visszagondolva, ha 20% körül lett volna az osztályban roma gyerek, kitört volna a káosz, mert összefognak és minket integrálnak lefelé. Egy másik kerületi iskolában volt ilyen, egyszerűen elmentek a gyerekek kirándulni iskola időben - magukban - és közben loptak a Közértben. Egyszer. Aztán jött S. főtörzs és nem tudtak leülni pár napig.

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2014.11.22. 22:04:42

pénz. ösztöndíj-rendszer. és nem kell az álszent rizsa, hogy a pénz semmit nem old meg. lehet lenne egy-két tanárverős sztori:
- a cigány, aki hármast kapott megverte tanárát (bűntársa egy fehér gyerek)
- az ösztöndíj-juttatásért cserébe jobb jegyeket adott és pénzt szedett a jászberényi ált. isk. tornatanára

meg virágzana a minikorrupció, meg talán lenyúlnák a szülők a pénz egy részét, de ennél jobb, társadalmi hovatartozástól független megoldást nem lehet kitalálni.
Aki jól tanul, kapjan pénzt. Csók.

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2014.11.22. 22:06:05

Perszeaz ösztöndíj mellett egy kis oktatási reform, meg néhány jó tanár sem ártana. Ez utóbbiért azért vagyunk jópáran, akik tesznk, az előbbit amíg fidesz van várhatja a hon. Ösztöndíj-rendszer, finn-modellre oktatás-átszervezés, tanárképzés-reform.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.22. 22:08:30

"A legtöbb általános iskolai tanár képtelen kezelni a problémás gyerekeket."

Hogyan is tehetné, amikor minden fegyelemzési lehetőséget elvettek rőle. És itt nem a verésre gondolok.

elmintk:

"Nem mondanám (a cikk írójával ellentétben), hogy a cigány gyerekek nagy része gyengébb szellemi képességű. Az igazság az hogy jó eséllyel alacsonyabb szintet érnének el a a fehérek által felállított IQ teszten de ez fordítva is igaz lehet. "

E valószínűleg így van, a fehér gyerek biztos rosszabul szerepelne lopás, csalás, verekedés, késelés és hasonló témákban. Ennek azonban vajmi kevés köze van az intelligenciához.

A cigányok között évszázadok óta dívó rokonházasságnak már annál inkább.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.22. 22:14:16

@Krisz11:

"Ott a katonaság, írni-olvasni sem kell tudni, mehet bárki, a fizetés tisztességes, folyamatosan hiány van. És a katonaság biztos nem rasszista. Az életerős kancigányok mégis inkább segélyért/bűnözni mennek. "

Ráadásul a katonaságnál tovább is tanulhat, mégpedig rendes, tisztességes körülmények között.

Elmehetne rendőrnek is, főleg cigányok lakta területekre. Egy időben szorgalmazták a cigány származású rendőrök felvételét. Igaz, ehhez már érettségi is kellene, de bizonyára ez is megoldható pl. tanulmányi szerződéssel.

De persze a segélyt felvenni egyszerűbb.

Krisz11 2014.11.22. 22:19:04

@Danubius:

"Ha cigány nem értelmiségiek felállítanának egy IQ tesztet azon valószínűleg a cigány gyerekek remekelnének. "

Rohadtul nem érdekel, hogy verekedésben, bolti lopásban, meg késelésben ők a jobbak. Nálam ez nem számít IQ-nak.

"a megoldás az lenne ha végre azt a nyolc órát amit az iskolában tölt a gyerek munkának ismernénk el."
Lefizetnék vagy megfenyegetnék a tanárt a jobb jegyért.

Krisz11 2014.11.22. 22:21:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"a fehér gyerek biztos rosszabul szerepelne lopás, csalás, verekedés, késelés és hasonló témákban"

Ezt én akartam előbb írni. A végén még kiderül, hogy ikrek vagyunk :D

bölcsbagoly 2014.11.22. 22:41:16

Megint forditva ültök a bilire! OK és okozat viszony van, mindig ebben a sorrendben!
Nem a szegregáció/integráció a probléma, hanem az, hogy a tanárnak, az iskolának nincsenek a kezében rendfenntartó, fegyelmező eszközei! Ugyanis az iskola munkahely (tanárnak és tanulónak egyaránt), dolgozni meg cdask rendezett körülmények közt lehet. A fegyelmezetlenség, rendeltlenség, a káosz csak selejtgyártáshoz vezethet. S az iskola nem gyermekmegőrző, ahogy azt a libsik képzelik.
Ergo, az államnak az lenne a feldata, hogy biztositsa a rendfenntartást az iskolában (de ebben a széplelkek s a falvédők megaakdályozzák) Tehát aki a gyerekének jót akar, az oly an iskolába íratja, ahol a tanulásának alapkövetelménye biztositva van (nem zavarják óra közben, szünetben, nem terrorizálják, nem bántják, hagyják tanulni egy kellemes környezetben, jól felkészült tanárok iráynitásával.

bölcsbagoly 2014.11.22. 22:46:37

@Alick: s ezt kitől lehet tudni?

bonfred 2014.11.22. 22:53:17

@Danubius: ". Magyarul hiába mész 200 IQ val a dzsungelbe, jó eséllyel elpusztulsz, míg a helyi gyenge IQ-jú még jól is érzi magát."
Felhínmám a figyelmed, ez itt nem a dzsungel, itt nem a tigrist kell legyőzni, csak tanulni kellene, nem tanárt verni, nem állat módjára viselkedni, nem lopni. Ja, hogy abban a magyarok jobbak? Akkor kivel van a probléma? Én a libbantakkal ellentétben jártam cigánnyal egy osztályba, szívből kívánom, hogy a szuperlibbant kölkeik is tegyék ezt, utána majd beszélhetünk a toleranciáról, amit ők persze MINDIG csak távolról gyakorolnak.

bölcsbagoly 2014.11.22. 22:55:38

@sronti: igen a hetvenes évedktől kezdték el alibsik szétverni ahagyományos, jól beváéklt és eredményes közoktatatási rendszert. kezdve- igen aljasul - az alkalmatlanok pedagógusi pályára való csábitásával/rekesztésével, folytatva a szülők elhülyitéásével (Popper, Ranschburg, Vekerdy irásai, tv. előadásai révén), majd egyre inkább csökkentve a tanérok mozgásterét a fegyelem fenntartésa terén (felvédők képzésével, téársadalomra úszitásával). Ma meg "élvezhetjük" ennek az aknamunkéának az eredményét.)n A károkat rendkivül nehét z helyrehozni, sőt szinte lehetelen és rendkivül hosszú időben kerül, minden jóakarat mellett is. (új tanárgenerációk képzése, törvények bevezetése, közhangulat/mentalitás megváltoztatása).

bölcsbagoly 2014.11.22. 22:58:21

@bonfred: Érdekes lenne megtudni, hogy hány cigány/lumpengyerek jár pl. a Lauderbe vagy a többi budai magánsikolába?

bonfred 2014.11.22. 23:04:00

Remek ötlet! Úgyis mindig a másság elfogadásáról beszélnek, legalább jó példával járhatnának elől. Azokkal az iskolákkal kezdeném, ahová azok kölkei járnak, akik most a leghangosabban visítanak a szegregáció miatt.

Bambano 2014.11.23. 04:28:16

"volt, aki az állami nevelőintézetek kudarcát hozta fel ellenpéldakén": ez a mondatod nagyon jól példázza, hogy fogalmad sincs, mit írtak a kommentelők. olvass utána, pontosan az *ELLENKEZŐJÉRE* hozták példának a nevelőintézeteket. lásd: annamanna 2014.11.20. 14:08:53 "Mi az oka annak, hogy az állami gondozásban felnőtt roma gyerekek jobban beilleszkednek, tehát SZOCIALIZÁLTABBAK, mint akik otthon nőttek fel? "

Conchobar 2014.11.23. 07:37:19

"a többiektől elmaradt gyereket együtt kell tanítani a jobb körülmények közül érkezőkkel. Így majd a problémás gyerekeket „felhúzza”, megneveli a jobb közeg, itt megtanulják, hogyan kell a társadalomban élni" - Azt hiszik, hogy a néhány rohadt alma egészségessé fog majd válni az egészségesek között. Holott a valóságban az egészségesek is megromlanak. A másik gond az, hogy az integráció mellett kardoskodók nem akarnak arról tudomást venni, a cigányság egy másik etnikum, amely (a szélesebb értelemben vett) kultúrája gyökeresen eltér az európai népek kultúrájától, unikális. Néhány asszimilánstól eltekintve, akárhány magyart is lásson, nem fogja a saját kultúráját felcserélni, amíg az biztosítani tudja a cigányság (mint etnukim) fennmaradását. Ráadásul ez a celebekkel, meg poltikusbűnözőkkel, maffiaszerű vállalkozókkal teli magyarországi kapitalizmus sem a megfelelő közeg arra, hogy a cigánygyerekeket megtanítsa arra, hogy szorgos és kemény munkával, tanulással válhat sikeressé az ember

kék pléd 2014.11.23. 07:38:44

Mi ez a cigány - fehér megkülönböztetés mostanában?? undorító, felsőbbrendűnek hat. ha állítólag a cigánnyal van a probléma, akkor van a cigány és a nem cigány. a nem cigány is elég sokféle lehet. nem Amerikában vagyunk, ahol a fehér középosztályt mindenkivel szembeállítják

Conchobar 2014.11.23. 07:46:50

@kék pléd: "Mi ez a cigány - fehér megkülönböztetés mostanában?? undorító, felsőbbrendűnek hat. ha állítólag a cigánnyal van a probléma, akkor van a cigány és a nem cigány." - Semmilyen problémát nem lehet úgy megoldani, hogy már eleve a probléma létét is tagadjuk

midnight coder 2014.11.23. 08:40:01

@Danubius: Lehetséges megoldások:
1. cigányokat visszaküldeni a dzsungelbe, ahol ez a fajta IQ kihasználható.
2. a cigány gyerekeket speciális iskolába küldeni, ahol az ő egyéni igényeiknek megfelelő oktatással fel lehet hozni őket a számukra elérhető maximális szintre. Ami akár lehet nyolcadik végére ugyanaz mint a többi gyereké, csak a bejárt útnak kell másnak lenni, mivel alapvetően más kultúrából jöttek.

A deszegregációt nem csak a fehér gyerekek szopják be, de legalább akkora szívás a cigányoknak is. Mert hogy így ugyanabban az iskolában kellene érvényesülniük, mint a náluk jóval előnyösebb helyzetből induló fehéreknek. Fehérek alatt értsd egyébként a beilleszkedett, nem cigány kultúrából érkező romákat is. Az egyik oldalról jön egy gyerek aki már ismeri a betűket, számokat, verseket, mondókákat, esetleg angolt tanul az óvodában, stb, a másik meg jön egy olyan környezetből ahol a bili használata is kihívás. Aki igazán megszívja ezt, és aki leginkább sérül emiatt, az a cigány gyerek. Az más kérdés, hogy utána meg a fehérek szívják meg, mert végül az egész oktatás lemegy a béka segge alá.

Persze nem ez az egyetlen gond a magyar oktatással. És én nem annyira a tanárok, mint inkább az iskolák fegyelmezési lehetőségei, illetve az iskolák vezetése könyékén néznék szét, de alaposan.

bispora 2014.11.23. 08:55:39

Pár megjegyzés random módon:
-A cigány és magyar (vagy európai bennszülött népeket is mondhatnám, mert a szlovák, lengyel, német, vallon, dán stb. ezen a szinten csereszabatos) diákok született kognitív képességei között szakadéknyi a különbség: olyan 80 kontra 100 IQ. Ezt az apróságot, ami az egész problémahalmaz alapja, a PC okokból nem illik felvetni. Ha valaki nem ért ezzel egyet írjon már linket peer review cikkhez, vagy utaljon olyan felmérésre (lehet Kertesi is, vagy Kerpen, Surányi, Radó és valahány név a naptárban...) ami nem azt mutatja, hogy nagy számú mintán nincs 1 SD értéknyi különbség valid tudást mérő rendszerben (PISA pl).
-A kérdés innen az, hogy ez a képességtelenség szocioökonómiai (szegénység)- környezeti, vagy öröklött hatás a zárt szaporodási közösségként felfogható cigány csoportoknál (romungró, oláh, beás). A mai, tudományos publikációkból leszűrhető eredmény az, hogy a szellemi képességek, minden iskola és edukáció alapja, döntően szülőktől öröklött bélyeg.
-Robert Plomin, a Kings College professzor a viselkedés-pszichológia, a gyermekek kognitív fejlődése és a genetika határterületeinek vezető kutatója publikált idén a jelentős Intelligence című lapban egy érdekes kutatási eredményt. Ebből az derült ki, hogy a családok szocioökonómiai helyzetének a gyermekek kognitív fejlődésére gyakorolt hatása, amit eddig kizárólag környezeti hatásként magyaráztak, döntően genetikai determináltságú. A genetikai mintázat a vizsgált 3000 gyermeknél a kognitív képességek és a szocioökonómiai viszonyok tekintetében átfedőek voltak: a szerző szerint , ha egyszer feltárják az intelligenciában kulcsszerepet játszó géneket, akkor egyúttal a szocioökonómiai viszonyok (szegénység-gazdagság) kialakulásáért felelős géneket is megtalálták.
-A mozgástér innen nézve igen szűk. A korai, akár óvoda előtti HHH gyerekeket felzárkóztató programok a cigányokhoz teljesen hasonló helyzetben lévő afroamerikai gyerekek esetében 18 éves korra nem hoztak szignifikáns pozitív eredményt a diákok iskolai eredményeibe (aki nem hiszi, keressen rá a Head Start, Milwaukei, Abecedarian stb projektekre). Ezek a magyar viszonyok között finanszírozhatatlanul drága projektek egy halovány reményt azért adnak, talán egy-két százalékkal kevesebb igy idomított gyerek kerül később börtönbe...
-A héten Ónody MD riportját hallottam a huszár utcai görög katolikus cigány iskola felszámolása kapcsán: azt mondta, bezzeg Magyar Bálint idejében a cigány gyerekek 90%-a elvégezte a 8 általánost és 40 % körül volt a középfokú végzettségűek aránya, összevetve a Bálint gazda előtti 30- és 6 %-os lesújtó eredményekkel. Nos, és akkor mi van, ha lepapírozzuk az összes cigány diákot, attól a munkaerőpiacon hasznosítható tudásuk ugyanúgy nem lesz. Egy dologra lesz ez jó, ami amerikában dühöng: a pozitív megkülönböztetés (affirmative action) az állami és erős állami kontroll alatt tartott piaci cégeknél hogy az etnikai arányok (vagy a fölött ) tükröződjenek a munkavállalók között is.
-Mialatt itt a megoldhatatlan probléma sokadik megoldásán töri mindenki a fejét, senki nem néz körül a világban: Európában és a világon sehol nem oldották meg 80-as átlagintellektusú közösségek edukáción alapuló, tudásalapú társadalomba integrálását. Ez egyszerűen fizika, és a ez menne, akkor pl Széles Gábor antigravitációs örökmozgói termelnék az ingyen áramot borsodnak és baranyának, ahol Rosival professzor cigány orvos-projektjének végzettjei lennének a háziorvosok . Arra is felhívnám a figyelmet, hogy a cigány integrációban éllovas Spanyolországban a cigány gyerekek 30%-a végez általános és6% középiskolát, míg 70%-a a cigány közösségnek önfenntartó- azaz nem szorul állami segélyekre!
-A legegyszerűbb megoldást itt még nem láttam felvetve, ezért leírnám: a probléma megoldása az egy gyerekes cigány családmodell anyagi ösztönzőkkel és szigorú szabályozókkal való kikényszerítése. Nem ördögtől való ez, Kínában, Indiában állami projektek dübörögnek ilyen vonalon. A nácizni-rasszistázni kezdőknek meg leírnám: jelenleg háromszor annyi cigány gyerek születik, mint magyar- ez nem zavar senkit? A diszgenika miért erősebb lap a pakliban mint az eugenika?

ebella 2014.11.23. 09:00:13

Az a nagy zavar a fejekben, gondolom rád is értendő. Vagy szerényen te vagy a nemtő?

Lacdelo 2014.11.23. 09:09:46

Az integràció egyetlen út a leszakadt cigàny tàrsadalom felemelèsèhez. Akàrki akàrmi màst mond az Magyaroszàg tovàbbi leszakadàsàn dolgozik. A magyar tàrsadalom egyik legnagyobb problèmàja a rasszizmus. Ha èn magyar cigàny lennèk, akik màr gyerek koruk óta megvannak bèlyegezve, èn is antiszociàlis bűnöző lennèk. Ahhoz, hogy ma egy nyomorból egy cigàny gyerek kiemelkedjen, ahhoz egy kisebbfajta csoda szüksèges, mivel a rasszista többsèg mindent megtesz, hogy ott maradjanak, belèrtve az àllamot.

Èn a rasszizmust nagyon kímèletlenül büntetnèm, ami a magyar tàrsadalom tovàbbi lecsúszàsànak az alapja. Hamarabb zàrnàm be a rasszista Jobbikos nàcit a börtönbe, mint azt a cigàny embert aki tyúkot lopott, hogy legyen mit a gyerekeinek enni adjon.

ebella 2014.11.23. 09:25:50

@Lacdelo: Ahol a feleségem tanít, mégis van húsz százalék cigány, aki szakmát tanul. (Mondjuk a szakközép részében kevesebben vannak, de azért ott is vannak.) Nem rosszabb arányban végzik el, mint a nem cigányok és ugyanúgy a jók remek szállodákban végzik a szakmai munkát. Megvan minden cigánynak az esélye, ha akar ingyen (sőt támogatással) tanulhat. A többi liberált óhéber duma.

bonfred 2014.11.23. 09:30:08

"mint azt a cigàny embert aki tyúkot lopott, hogy legyen mit a gyerekeinek enni adjon. "
Tipikus libbant csúsztatás, persze a cigány csakis és kizárólag megélhetési okoból lop. Aha, én meg láttam a Balatont lángolni. A törvény előtt mindenki egyenlő, ezt pont ti ne tudnátok?

bispora 2014.11.23. 09:30:20

@Lacdelo:
A magyar társadalom legnagyobb problémája a hozzád hasonló, a divatos liberális eszmerendszernek megfelelni akaró, iskolázott és nagy médiatámogatással, érdekérvényesítő képességgel rendelkező, szerencsére egyre szűkebb réteg. Az egaliter világkép olyan mértékben torzítja az ember észlelését, hogy a pl a cigányság helyzetének értékelésekor a kézenfekvő magyarázatok helyett Sátoraljaújhelyi gyors pontossággal jön a kirekesztés, rasszizmus, szegregáció és a kedvencem: az önbeteljesítő jóslat.
Szóval, tegyük fel a magyarok olyanok, mint ahogy Te látod- elzárják a felemelkedés lehetőségét a cigány tömegek előtt- nos, értelmes, okos kommentelő, akkor Finnországban, Franciaországban, Angliában, Svédországban, Hollandiában mi a helyzet. Továbbmegyek: Indiában a cigányaink rokonai a dalit törzsek, miért ugyanúgy élnek páriaként a falvak végén mint nálunk- egy olyan közösség oldalvizén, ahol mindenki egyformán füstös képű, a primer rasszizmus nem játszik?

Alick 2014.11.23. 09:36:55

Lacdelo: "azt a cigàny embert aki tyúkot lopott, hogy legyen mit a gyerekeinek enni adjon"

A házunkban - polgári társasház - lakik egy csigány család is. Ők és a gyerekeik udvariasak, kulturáltak, stb. és mindenki a lakóközösség természetes részének tekinti őket.

Valahol az is érthető, ha valaki azért lop csirkét, mert éhezik a családja és kifogyott az egyéb lehetőségekből.

Ami viszont aggasztó, az az "akkor vagyok király, ha leverem a magyart és az elvett pénzből telik fukszra mentalitás, amit "cigánynácizmusnak" is lehetne nevezni.

SkizofrénSün 2014.11.23. 09:40:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igaz, abban az átkos kommunizmusban volt rá eszköz, hogy kihulljon a férgese. Akkor is integrált volt az oktatás, sőt még iskollát választani is egyet lehetett, ahogy országgyűlési képviselőt, meg tanácstagot is. A keresztnél laktak a cigányok. Amikor az első osztályt kezdtük a kisiskolában három helyes kis cigánypurdé járt velünk. Nem volt sok gond ebből, ami volt azt apám elintézte a Kispipában a Kincsó apjával. Apám hamar meggyógyult, a Kincsó apját nem láttuk két évig. Szóval járt velünk még másik kettő cigány gyerek , akik megbuktak mindenből, még énekből is. Nem értem miért? Szünetben mindig eljárták a rókatáncot. Na 1967 gyönyörű júniusában mind az öt cigánygyerek megbukott mindenből, még énekből is. Másodikban egy cigány osztálytársunk volt. 13 éves volt, volt felesége. Csak ritkán jött iskolába, olyankor az utolsó padban ült, csendben lovat rajzolt. Év végén aztán megbukott mindenből, még rajzból is. Később már nem volt cigány osztálytársunk.

ebella 2014.11.23. 09:42:03

@Alick: Aki be akar illeszkedni az be is tud. Csak úgy kell viselkedni, Vannak jó péláddák, de olyanok is, akik nem azt támogatják, aki jó példát mutat.

dont be such a jew 2014.11.23. 09:44:52

@SkizofrénSün: sírva röhögtem! ezt bzmeg honnan szedted?

Lacdelo 2014.11.23. 09:58:18

@bispora:

Igazad van. Az èrtelmisègi emberekből egyre kevesebb van az orszàgban ès a magadfajta rasszista Putyin, Orbàn ès Vona faszàt szopó, elvtelen emberekből sajnos egyre több. Èn büszke vagyok rà, hogy liberàlis, szabadsàgszerető vagyok, akik nem bèlyegeznek meg semmilyen tàrsadalmi csoportot kollektíve, mint ahogy te ès hasonszőrű rasszista elvtàrsaid teszitetek a jobboldali rasszista, populista pàrtok teljes mèdia tàmogatàsàval.

2014.11.23. 10:03:10

Idéznék az MTA szegénységjelentéséből:
"A legkisebb, 7 év alatti gyerekek 42,4 százaléka él nálunk szegénységben."
Ennek magyarázatára az MTA több mindent felsorol, csak az igazságot nem tudja vagy nem meri leírni. Azt, hogy a 7 év alatti magyar lakosság kb. 40 %-a cigány. Miközben a teljes lakosságban kb 10 % az arányuk. Mit is jelent ez? Azt, hogy 15-20 év múlva az első munkahelyre jelentkezők 40-50 %-a cigány lesz, ők fogják megtermelni a nyugdíjat, építeni az országot. Sajnos nálunk még mindig tabu téma, éppen ezért nem is lehet rajta változtatni, hogy míg a fehéreknél 1-2 gyerek az általános, addig a cigányoknál a 6-8-10. Sok faluban most sincs értelme a szegregációnak, hiszen a fehér tanulók vannak jelentős kisebbségben és őket is menekítik a szülők a közeli városok iskoláiban, ahol talán még nem lesznek kisebbségben. Ezt a tendenciát kell megállítani, például úgy, hogy 3 gyerek fölött nem jár semmilyen pótlék, segély, csak adókedvezmény. Aki dolgozik és el tudja tartani, annak legyen 10 gyereke, de aki csak a segély miatt gyártja őket és az államra hagyja őket, annak azért ne legyen. Más megoldás nem nagyon létezik, mert tanítani őket nem lehet, se megváltoztatni, fölzárkóztatni. Ők egy nagy kolonc az ország nyakán, akik jelentősen visszahúznak minket és csak egyre rosszabb lesz.

SkizofrénSün 2014.11.23. 10:03:37

@dont be such a jew: Hát 1966-ban tapasztaltam, akkoriban nem volt ritka az ilyesmi; bár a Kispiába nem sok cigány járt. Ők inkább a Zöltakonyba jártak, de nem úgy, hogy bele, hanem inkább elé. Szóval a népek ott inkább a túl oldalon közlekedtek. Jobb a békesség. Egyébként én nem sok cigányt ismertem, csak azokat akik, a keresztnél laktak. Bár közülük is csak azokat, akik mindig ott laktak, mert nagy volt ám a fluktuáció. Főleg a férfiak tűntek el hosszabb-rövidebb időre. De mindig kerültek újak.

no_successful2 2014.11.23. 10:15:25

@Krisz11: "" valószínűleg sokkal többe kerül, hogy folyamatosan „megvédjék a társadalmat a cigánybűnözőktől”, mint ha, mondjuk az oktatás segítségével próbálnák kezelni"

Ez hülyeség. Most is egy vagon pénz a rendőrség, úgy is, hogy közben százmilliárdokat költünk "felzárkóztatásra". A baj a rendőrség ejnye-bejnyézésével, töketlenségével van. Elrettentő szigorral kell fellépni, meg önfenntartó néhány négyzetméteres börtönökkel "

Hát igen, főleg ha a számításokba bekalkuláljuk az általuk okozott károkat. (Felsővezetékek vasúti sínek, magánembereknek okozott károk, sőt élet elleni búncselekmények.)

Nyolcszáz éve élnek itt európában, és nem tudtak beilleszkedni. Hiú ábránd, hogy húsz év alatt ez menni fog. Igenis szegregálni kell, és speciális körülmények és szakemberek biztosítása mellett oktatni.
Az oktatási intézményeket és oktatókat pedig biztosítani, a támadások ellen.
(Napi szinten fordul elő, hogy tömegesen mennek be randalírozni, ha valamelyik tanár akár csak fegyelmezni akar)

no_successful2 2014.11.23. 10:19:06

@Lacdelo:
"Az èrtelmisègi emberekből egyre kevesebb van az orszàgban ès a magadfajta rasszista Putyin, Orbàn ès Vona faszàt szopó, elvtelen emberekből sajnos egyre több."

Akkor te meg menj a nyóc kerbe aztán ott cumizzál kis fotellibsi.

no_successful2 2014.11.23. 10:22:34

@roli101:

Ott a pont.
Ezek a száraz tények. Kiszámítható jövőképpel. Nagy gondok lesznek itt már 20 év múlva is.

midnight coder 2014.11.23. 10:29:53

@Lacdelo: A liberális értelmiség kb. olyan önellentmondás mint a vak festőművész, vagy az analfabéta író. Legalábbis, ha a liberális alatt azt értjük amit ma. A mai liberós felszámolja maga körül a társadalmat, és nem zavarja, hogy ennek hosszabb távon durva antiliberalizmus lesz a vége. És nem a Patás miatt, hanem a kedves kis Európába befogadott és ott elszaporodott iszlamisták miatt, akik már ma szerves részei az ISIS haderejének, és akik már ma szeretnének iszlamista államot látni Európa helyén.

A rasszista magyar társadalom pedig csak a magadfajta libbantak koponyájában létezik. Ami nem jelenti azt, hogy nincsenek rasszisták, de ettől kismillió roma származású polgár van, aki simán beilleszkedik, és megbecsült tagja a társadalomnak. Egy valóban rasszista társadalomban erre esélyük sem lenne. A cigányság nem faji kérdés, hanem kulturális. Van egy zárt kultúra, aminek a tagjai nem igazán képesek beilleszkedni egy európai társadalomba, inkább kihasználva annak szociális rendszerét élősködnek rajta. Ez persze igazából nekik sem jó, de abban a kultúrában élve ezt igazán felmérni sem képesek, ahogy azt sem, hogy ennek az élősködésnek a gazdaszervezet pusztulása a vége.

no_successful2 2014.11.23. 10:36:09

@bispora:
"Indiában a cigányaink rokonai a dalit törzsek, miért ugyanúgy élnek páriaként a falvak végén mint nálunk- egy olyan közösség oldalvizén, ahol mindenki egyformán füstös képű, a primer rasszizmus nem játszik? "

Nyilván anno nem véletlenül kellett ezeknek onnan elhúzni, gondolom ott se volt szükség színesfém gyűjtőkre.

bispora 2014.11.23. 10:51:51

Lacdelo
Értem az indulatodat, én is liberális oldalról indultam anno.. Szörnyű érzés volt rengeteg olvasás után rájönni, hogy egész addigi életemben soha senki sem mondott igazat, illetve lényegeset cigány ügyben. A fenti kérdéseimre nincs válasz egaliter oldalon (és van bennem annyi tartás, hogy nem kultúrmarxistát írok), nem csoda, hogy frusztrált lettél- ez azért némileg felment a Putyinozás alól (Vonát meg Orbánt is ide veszem).

$pi$ 2014.11.23. 11:24:36

@Lacdelo: "a magadfajta rasszista Putyin, Orbàn ès Vona faszàt szopó, elvtelen emberekből sajnos egyre több. Èn büszke vagyok rà, hogy liberàlis, szabadsàgszerető vagyok, akik nem bèlyegeznek meg semmilyen tàrsadalmi csoportot kollektíve, mint ahogy te ès hasonszőrű rasszista elvtàrsaid teszitetek a jobboldali rasszista, populista pàrtok teljes mèdia tàmogatàsàval. "

A versképlet a következő:
1. A művész megbélyegzi a fidesz és a jobbik szavazóit.
2. A művész felhívja a figyelmet arra, hogy nem szabad megbélyegezni egyetlen társadalmi csoportot sem.
3. A művész megbélyegzi a joboldali gondolkodásúakat.

Vegyük észre, hogy ez a katartikus hevületben fogant kacsos indájú szógyökér mesteri tökéletességgel követi a matematikai logika szabályait. :D

Ráérek 2014.11.23. 11:48:32

@Lacdelo: Jajjistenem, anyámborogass.....! :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Hát ezért tartunk itt.... Mert a okot felcseréled az okozattal.

Ráérek 2014.11.23. 11:50:04

@Lacdelo: Ez a libsi érvrendszer...! :-DDDDDD A rasszista bunkó - nettó érvelés.

LOL

Ráérek 2014.11.23. 11:54:49

Egyébiránt: a libsik szerinti szent integráció valós eredményeit (ellentétesek az általuk terjesztett - áltanulmányokkal alátámasztott - "kutatásokal" meg lehet nézni egy-egy szakképző iskola előtt. ÁLljon oda a főlibsi, és várja meg a délután fél kettőt, mikor jönnek kifelé a diákok.

A magyar gyerekek is ugyanúgy g.ciznek, gádzsóznak, rák-egye-ki-a-beledet, és a többi... - használják a cigány szavakat, és viselkednek cigány módra.
ERgo: a rohadt almák közé betett eredetileg egészséges almák is megrohadnak.

Nem lehet a természet törvényeit felülírni.

SkizofrénSün 2014.11.23. 12:11:48

@dont be such a jew: Na, csak Neked, még egy kicsi. A keresztnél lakó cigányok között voltak nagyon rendes dolgos emberek. Ott volt például a drótos. Szerintem ő finanszírozta az egész pereputtyot. Járt körbe a faluban, mert faunak mondák,m bar jó ideje már a fészkesfőváros egyik peremkerületének volt része a hely, ahol laktam; szóval járkált az utcákon, és kiabált, hogy javítja a fazekakat. Nagyanyám ilyenkor mindig elővarázsolt egy - két lyukas fazekat, lábost és a drótos cigány bádoggal, meg szegeccsel megjavította pár forintért. Ő volt az apja annak a Pistinek, mert akkor még Pistik meg Karcsik voltak a cigányok, nem Kevinek meg Dzseniferek, aki olyan szép lovakat rajzolt másodikban, mégis megbukott mindenből, még rajzból is. Egyébként bagó szagú öreg ember volt; de szívesen beszélgettem vele, meg szerettem nézni, ahogy szép kerek lapocskákat vág a bádogból. Lehet, hogy mi sz@rtuk el ? Lehet, hogy nem kéne kidobni a lyukas lábost ?

SkizofrénSün 2014.11.23. 12:25:38

@Ráérek: Fején találtad a szög lényegét ! Tulajdonképpen itt is a sz@r dominanciájának törvény igazolódik: Vegyél egy hordó tárgya lét, onts bele egy üveg portóit, lesz egy hordó trágyaleved; vegyél egy hordó portóit, önts bele egy üveg trágyalét, megint lesz egy hordó trágyalét. Konklóúzió: a trágyalét szegregálni kell a bortól.

bispora 2014.11.23. 12:37:12

SkizofrénSün
"Lehet, hogy nem kéne kidobni a lyukas lábost ?"
Azért a hatvanas években, és most a hasamra ütök mint cigányszámláláskor mindenki, volt 200 ezer cigány, ebből százezer férfi, abból tízezer drótos. Most van négyszer annyi, mindenből. Már nem csak hogy nem kellene kidobni a lyukas fazekat, hanem nekünk kellene lyukasztgatni az épp edényeket, meg vályog házakat építeni, meg kidobni a műanyag cuccokat és fateknőket használni, meg stb.

ribizlibogyó 2014.11.23. 12:43:33

@Bambano: ezt nagyon szépen köszönöm. Egészen meghökkentem, soha nem fordult elő velem ilyen. Szóval köszönöm.

bonfred 2014.11.23. 12:51:34

@Lacdelo: @Az èrtelmisègi emberekből egyre kevesebb van az orszàgban ès a magadfajta rasszista Putyin, Orbàn ès Vona faszàt szopó, elvtelen emberekből sajnos egyre több. Èn büszke vagyok rà, hogy liberàlis, szabadsàgszerető vagyok, akik nem bèlyegeznek meg semmilyen tàrsadalmi csoportot kollektíve, "
Az elvhű, nyitott, vitára, diskurzusra kész libsi mintapéldánya.

$pi$ 2014.11.23. 13:03:27

@SkizofrénSün: "Lehet, hogy mi sz@rtuk el ? Lehet, hogy nem kéne kidobni a lyukas lábost ? "

Majd legközelebb ha nem lesz kedvem dolgozni, akkor én is azt mondom, hogy sajnos nincs szükség piócásemberre és e'mék segélyre. :D

SkizofrénSün 2014.11.23. 13:59:29

@bispora: Finom iróniával próbáltam azt mondani, hogy gyakorlatilag megszűntek azok a munkák, amiket egy öreg, úgy értem több, mint harminc, tanulatlan, úgy értem írni - olvasni alig tudó ember elvégezhet. Lehet, hogy a mi életvitelünk megváltozásai is hozzájárult, hogy így legyen, nem drótoztatunk fazekat, és a "nyúlbőrt! kecskebőrt!" kiáltás sem hallatszik már. Az csak mítosz, hogy a cigányok tömeges oktatása akár integráltan, akár szegregáltan megoldaná a problémát. Sajnos ma nem lehet megtenni azokat a logikus lépéseket, amelyet meg kellene tenni, hogy tanuljanak, dolgozzanak vagy távozzanak azok, akik nem idevalók, beilleszkedni nem tudók, legyenek akár nációból valók.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.23. 14:46:21

@Lacdelo:

"Az integràció egyetlen út a leszakadt cigàny tàrsadalom felemelèsèhez. Akàrki akàrmi màst mond az Magyaroszàg tovàbbi leszakadàsàn dolgozik.'"

Ezzel egyetértek. Ám az integrációhoz nem az iskolai integráción át vezet az út. A gyengébb képességű vagy csak pusztán rosszabb körülmények között, kulturált csalási háttér nélkül élő cigány (és nem cigány) gyerekek nem fognak felemelkedni a társaikhoz, hanem épp azokat húzzák le magukhoz.

A hamis egyenlősdi káros dolog. Minden gyereket a maga képességei, családi háttere stb. szerint kell(ene) oktatni.

"A magyar tàrsadalom egyik legnagyobb problèmàja a rasszizmus."

Ezzel viszont nem. A rasszizmus már okozat, a cigányság integrálódni nem akarásának, lumpenizálódásának, kriminalizálódásának eredménye.

"Ahhoz, hogy ma egy nyomorból egy cigàny gyerek kiemelkedjen, ahhoz egy kisebbfajta csoda szüksèges, mivel a rasszista többsèg mindent megtesz, hogy ott maradjanak, belèrtve az àllamot. "

Ugyanez áll egy szegénységben, munkanélküli, alkoholista szülők mellett felnőtt magyar gyerekre is.

Ötperces Nickregisztráció 2014.11.23. 15:00:21

@Lacdelo: "Èn a rasszizmust nagyon kímèletlenül büntetnèm, ami a magyar tàrsadalom tovàbbi lecsúszàsànak az alapja. Hamarabb zàrnàm be a rasszista Jobbikos nàcit a börtönbe, mint azt a cigàny embert aki tyúkot lopott, hogy legyen mit a gyerekeinek enni adjon. "

Ezt mivel büntetnéd?:

radicalpuzzle.blogspot.hu/2013/07/kepriport-ciganysuhancok-fegyveres.html

ribizlibogyó 2014.11.23. 15:09:39

@bonfred: "Az elvhű, nyitott, vitára, diskurzusra kész libsi mintapéldánya."

"A liberalizmusnak négy irányelvét különbözteti meg: konfliktus, ellenállás, haladás és tisztelet. Az első, a konfliktus arra vonatkozik, hogy a liberálisok nem hisznek a társadalmi konfliktusok teljes kiegyenlítődésében, avagy egy olyan társadalomban, ahol az érdekek és a nézetek harca teljes nyugvópontra jut. " pendulum.blog.hu/2014/11/19/liberalizmus_tobb_mint_a_szabadsag_szeretete

Ez "magyarra fordítva" azt jelenti, hogy nem hisznek a konszolidációban. Ha abban nem hisznek, akkor nyilván a permanens forradalomban hisznek, azaz a társadalom erőszakos alakításában.
Én viszont abban hiszek, hogy a különböző problémák megoldhatók, és ha megoldódnak, akkor bekövetkezik a nyugalom, és a nyugalom JÓ, a káosz viszont rossz, mert csakis nyugalomban lehet építkezni, fejlődni.
Mondok rá 3 példát. Az egyik a kiegyezéssel beindult konszolidáció. A másik a Horthy-korszak konszolidációja. Vesztes világháború után, amikor elveszett az ország kétharmada, háborús jóvátételt kellett fizetni, "kitántorgott Amerikába másfél millió emberünk", akkor mégis telt arra, hogy Klebelsbergék 1096 iskolát, 5000 tantermet építtek, világszínvonalra hozták a magyar oktatást, kineveltek néhány Nobel-díjast (ez nem a zsidó észen múlik, elég megnézni, a PISA-felmérésekben hol van Izrael. Minden tekintetben mögöttünk kullog, bármennyire sikerült tönkreverni a magyar iskolarendszert. Ha olyan intelligensek, amilyennek hirdetik magukat, akkor miért annyira szar a PISA-felmérés eredménye Izraelben?) Emellett legyártottak rengeteg mozifilmet, Budapest elég jól nézett ki, a gazdasági mutatókat nem tudom, mert engem már az ötezer tanterem felépítése lenyűgöz. Ez egy kőkemény konszolidációs folyamat volt.
A harmadik a kádári konszolidáció. Ami a legvidámabb barakká tett bennünket.
Bár mindet összeomlás követte, az nem a konszolidáció következménye. Ez elég velős összefoglaló: www.youtube.com/watch?v=78c3dJ304aY

Elég megnézni, mi folyik Cserdiben - konszolidáció, úgy bizony.
A konszolidáció azt jelenti, hogy az emberek nekiállnak és csinálják, egészen addig igyekeznek, amíg a probléma meg nem oldódik. És ha megoldódott, akkor onnantól el lehet indulni fölfelé. Mert nyugalomban lehet igazán építkezni, erősödni. A konszolidációból nem következik összeomlás.

A liberálisok a konfliktusban hisznek, én meg a megoldásban.
A cigányság kapcsán színtisztán látható, hogy minél liberálisabb az állami politika, annál inkább elszabadul a pokol cigányügyben. A liberálisok a konfliktusban hisznek, azaz a problémák generálásában. Lelkesen gyártanak problémákat ott, ahol azelőtt nem volt probléma.
Úgy nem lehet konfliktusokat megoldani, ha teljes gőzzel létrehozom a konfliktust. Ha abban vagyok érdekelt, hogy létrehozzam a konfliktust, akkor nyilvánvaló, hogy nem én vagyok az, aki azt megoldom.

Persze, jól tudom, a konszolidáció nehéz, lassú, körülményes, kínos, sok konfliktus bevállalásával jár (pl. Cserdiben folyton ellen kellett állni a "Demá!" azaz "Aggyál!" felszólításnak stb).
Konszolidálni sokkal nehezebb, mint vádaskodni és hibáztatni azokat, akik CSINÁLJÁK azt, amit a vádló NEM! Aki a konfliktusokat keresi, az is mindig találni fog konfliktust, vagy ha nem talál, akkor csinál. De soha nem fog tudni előrehaladni. Aki konfliktusokat gerjeszt, az egyrészt nem tud játszani, tehát nem ismeri a játékszabályokat; másrészt nem is fogja megtanulni a játékszabályokat, és így soha nem is fog tudni játszani; harmadrészt nem is akar játszani. Aki akar játszani, az hajlandó lesz rá, hogy megtanulja a szabályokat, legyenek azok bármilyen nehezek is.
Aki ellenáll a szabályoknak, mert minek azok, az végül egy cigányvilágban találja magát, ahol az a szabály, hogy nincs szabály, minden megengedett, és a konfliktusokat soha nem lehet megoldani.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.23. 15:32:47

@bispora:

"A cigány és magyar (vagy európai bennszülött népeket is mondhatnám, mert a szlovák, lengyel, német, vallon, dán stb. ezen a szinten csereszabatos) diákok született kognitív képességei között szakadéknyi a különbség: olyan 80 kontra 100 IQ."

Ezzel én is egyetértek, a cigányság a rokonházasságok és a kontraszelekció miatt nem éppen intelligenciára "válogatódott", ellentétben pl. a zsidósággal. De úgy látom, ha ezt állítod, akkor először neked kellene peer reviewed tanulmányokkal igazolnod. Adnál ilyenekhez linket?

"a probléma megoldása az egy gyerekes cigány családmodell anyagi ösztönzőkkel és szigorú szabályozókkal való kikényszerítése. Nem ördögtől való ez, Kínában, Indiában állami projektek dübörögnek ilyen vonalon."

A kettő sajnos nem ugyanaz, Kínában ui. az egész népességre vonatkozott ez, nem csak bizonyos etnikumokra. El tudod képzelni azt a ballib felháborodást, amit egy ilyen lépés generálna? Akkor aztán valóban megindulnának a NATO-tankok Magyarország ellen.

ribizlibogyó 2014.11.23. 15:46:06

Sőt, már Mária Terézia és II. József, majd a reformkor is törekedett a konszolidációra. Az elmúlt 25 évben viszont nincs konszolidációs folyamat, nincs erre való törekvés. Van viszont helyette liberalizmus. És a problémák csak nőnek, a vádaskodás erősödik. De a liberalizmus pont azért csak átmeneti, ideiglenes uralkodó ideológia, mert nincs ereje építkezni. Ha egy társadalmat le akarnak rombolni, ahhoz a liberálisok afféle "hasznos idióták", akik idővel eltűnnek a színről, hogy átadják az előkészített terepet a diktátornak. (Ld. weimari köztársaság). A diktátor aztán megtagadja a liberalizmust, pedig épp annak köszönheti a felemelkedését. Mert a liberálisok által létrehozott káoszt, szétdúlt társadalmat ugyan mi mással is lehetne irányítani, mint a vaskéz, erő politikájával. www.youtube.com/watch?v=4J-X2WhogY8 (első dal, mindenkinek érdeme szerint)
Például a liberális Kossuth maximálisan a konfliktusok generálásban volt érdekelt. Ez igencsak tanulságos:
"Kossuth az emigrációban eközben hasztalan igyekezett a háborút Magyarországra is kiterjeszteni. Mivel az osztrákok nem üzentek hadat az Oszmán Birodalomnak, így nem jött be Kossuth azon terve, hogy akkor majd török, francia, angol és román erők betörnének Magyarországra és új szabadságharc kezdődhetne." hu.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%ADmi_h%C3%A1bor%C3%BA
Szóval köszi, libsik.... kösz a csokit.....

KissGecihuszár 2014.11.23. 17:00:11

@ribizlibogyó: sok tanulság van abban, amit a konszolidációról -főként a Horthy- éra konszolidációjáról írtál, viszont nekem egy bajom van, hogy elbasztunk a módszerváltás óta a "cigány kérdésre" is 25 évet, minek következtében mára olyan súlyos helyzetek alakultak ki szerte az országban, melyek előbb-utóbb társadalmi robbanáshoz vezethetnek! Sajnos, itt is -mint sok egyéb negatívum esetében is- az szdsz-t lehet kihozni, mint a bajok eredőjét, ugyanis ők voltak az éceszgéberei a '90-es évek eleji gazdasági átalakításoknak, ahol is seperc alatt törtek pálcát a -pl. Borsodi, Baranyai, Nógrádi, stb- cigányokat tömegesen alkalmazó bányák, nehézipari üzemek, építőipari vállalatok felett, mondván; "ezek felett az elavult szocialista nagyvállalatok felett eljárt az idő, veszteségesek, ezért hát nincs más választásunk: BE KELL ZÁRNI őket!" S mert helyettük csak a lófasz & szalmaegér lett, ezért az ott melózó több 100ezer cigánynak csak a segélyjel honorált lógás és a dettó az szdsz által bocsánatos bűnné avanzsált "megélhetési bűnözés" maradt, mint a túlélés záloga! Nomost egy ilyen miliőben felnövő gyerek mégis milyen mintákat lát? Milyen mintákat képes adni egy eredendően 0 komma EQ-val rendelkező cigó szülő, aki maga is max 8 általánossal melózott a "művekben", mint betanított, esetleg segédmunkás? 25 éve mást sem hallok, látok, mint 100 és 1000MRD-ket verünk el különböző "programokra" , melyekről kimondhatjuk, hogy egy lószart sem érnek, hiszen a putrisori pronyóságot, kilátástalanságot, szegénységet termeli csak újra. Persze, vannak üdítő kivételek, mint Cserdi, vagy épp Hejőkeresztúr, ahonnét megannyi "visitor" pedagógus csoport haját tépve, önkívületi állapotban fut el 1-1 bemutató után, mondván, hogy "na, erre nekünk nincs ám időnk, kapacitásunk, éssatöbbi". Persze, lehet ám álmodozni, hogy majd a cigóság előbb-utóbb megunja és "disszidál" Svejcba, Kanadába, Ausztráliába, de lássuk be; 1-2 elvetélt kísérleten kívül semmi esélyük arra, hogy kint megvessék a lábukat és bármilyen értelmes, pénzkereső melót kapjanak, találjanak. hogy is kapnának, amikor se nyelvtudás, se szaktudás, de még a legelemibb civilizációs követelményeknek sem képesek megfelelni?! Ami a bentlakásos iskolákat, tehát a gyerek kiemelését a miliőből illeti, mint egy esetleges megoldást, egész biztosan több esélyt adhatna a jelenlegi ősk.osznál, hiszen ha a gyereket már 3 éves korától quasi "elvesszük" a nyilvánvalóan őt semmi hasznosra nevelni nem képes már reménytelen sorsú szüleitől, majd ezt folytatjuk az általános iskola alatt is, akkor talán lesz esély arra, hogy ne pusztítsák őt le arra a szintre, melyben ők élnek. Az "elvesszük-öt" azért is írtam macskakörömben, mert nyilván a hétvégi hazautazás lehetőségét azért meg kell adni, természetesen csak olyan családok esetében, akiknél megvannak a megfelelő körülmények, tehát van mit enni, van a gyereknek legább egy saját ágya, a hygénia legalább nyomokban fellelhető. viszont szart sem ér a bentlakásos ovi, suli abban az esetben, ha ott nem olyan nevelők, pedagógusok dolgoznak, akik a legprofibbak! Igen, még profibbaknak kell lenni az elit sulikban oktatóknál is, hiszen teljesen másfajta feladatuk van, ergo itt egyfajta küldetéstudattal rendelkező "elitnek" kell dolgozni, akik a vérszerinti szüleik helyett de facto SZÜLEIK ezeknek a gyerekeknek! Képben vagyok, hogy ez a program biza ismét jópár 10 MRD-t emésztene fel, de kérdem én, mi jobb, ha hagyunk mindent a jelenlegi status quo szerint, melynek beláthatatlan következményeit mindnyájan betéve tudjuk, vagy hajlandóak vagyunk most áldozni erre pár 10MRD-t azért, hogy a honi társadalom immár több, mint 10%-át kitevő, egyre gyarapodó létszámú cigányságot integrálni tudjuk, mely a későbbiekben igenis 100 és 1000MRD hasznot hozhat??? Ezt nekünk, mint a -még- többségi társadalom tagjainak kell(ene) minél előbb eldönteni, ameddig még szabadon dönthetünk...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.23. 17:24:27

@KissGecihuszár:

"mely a későbbiekben igenis 100 és 1000MRD hasznot hozhat???"

Le van szarva a 100 vag y1000 milliárd haszon. Az igazi haszon az, hogy ha sikerül megállítani a cigányság szaporodását, akkor van némi remény arra, hogy 50 év múlva is magyarok lakják ezt az országot. Ellenkező esetben többségbe kerülnek a cigányok, aminek egyenes következményeként a meglévő magyarság is itthagyja az országot.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.23. 17:30:01

@KissGecihuszár:

"ameddig még szabadon dönthetünk..."

Az a gyanúm, hogy már most sem dönthetünk szabadon. Bármiféle program halálra van ítélve, mert nincs az a pénz és kapacitás, amely egymillió emberből, vagy akár csak a mai cigány gyerekekből képes lenne normális emberi lényt faragni. És akkor még nem beszéltünk arról, mekkora nemzetközi ellenállást ébresztene bármilyen olyan program, amely pl. elválasztaná a cigány gyerekeket a szüleiktől. Akkor jönnének aztán a libsik az emberi jogokkal.

ribizlibogyó 2014.11.23. 18:36:34

@KissGecihuszár: ami azt illeti, pár évnyi pedagógus munka után van egy icipici rálátásom, de az nem sokkal több, mint egy átlagemberé. Én nem az oktatási rendszerben látom a hiba okát, sem a megoldás lehetőségeit.
Noha az előző cikkhez jó pár esetet felsoroltam, ahol az állami gondozásban felnőtt roma sokkal jobban boldogult, mintha otthon lakott volna (ez a leginkább megható példa: www.youtube.com/watch?v=bngX-uAsM-4 ) de később azt is leírtam, hogy szerintem nem szabad erőszakosan beavatkozni a családok életébe, nem szabad elvenni a gyereket a szülőtől, ellene nevelni pedig egyenesen lehetetlen. Tehát ez csak egy kényszermegoldás, amit időnként muszáj alkalmazni, de ha van más megoldás, akkor inkább azt kell megkeresni.

Én a cigányság problémáinak legalapvetőbb okát a családszerkezetben látom, ami régibb és mélyebb torzulást okoz, mint a borsodi ipari kombinátok és gyárak bezárása.
Ez az ún. "patriarchális család", ami nem pusztán annyit jelent, hogy a nő alárendelt, hanem valamilyen okból azt is, hogy a nő kvázi nem csinál semmit. Ezt itt elég hosszasan leírtam, jó pár kommentben: deansdale.blog.hu/2014/11/12/minden_ut_a_fixa_ideaba_vezet (annamanna nickkel).
A család természetes szerkezet, azt nem jó szétverni. De a patriarchális családmodell nem egészséges. Kívülről azt sem lehet megváltoztatni; kívülről maximum azokat a társadalmi feltételeket lehet megváltoztatni, amik lehetővé teszik a fennmaradását. Leginkább a liberális állami politika ad neki táptalajt.
Ahhoz, hogy a cigányság beilleszkedjen, a roma nőknek kell elsősorban beilleszkedniük, a roma nőknek kell elfogadniuk a többségi társadalom morális normáit. Ahhoz, hogy a roma nők elfogadják a társadalmi normákat, meg kell érteniük, hogy nekik is dolgozniuk KELL, nem élhetnek kitartottként.
A borsodi bányákban, ipari üzemekben jórészt csak a férfiak dolgoztak - és amíg csak a férfiak dolgoznak, a patriarchális családmodell érintetlen.

Érdekes, hogy pl. Olaszországban is nagyon erősek a patriarchális családi hagyományok.
És olvastam, hogy ott máris egymillió kelet-európai nő dolgozik a családokban (mint öregek gondozója, ún, "badante"), de pár éven belül még további többmillió női munkavállalóra lesz szükség, akik szintén családoknál dolgoznának. mandiner.hu/cikk/20141029_stefano_bottoni
Németországban nincs ilyesmire szükség, ott a német nők munkája elég ahhoz, hogy ellássák a háztartási teendőket (illetve az öregek sem élnek együtt a fiatalabb generációval).
Az, hogy Olaszország igényt tart több millió bevándorló nő munkájára, akik ellátják a háztartási teendőket, valamiképpen azt jelzi, hogy a patriarchális családmodellben a nő otthoni szerepe nem egészséges, nem normális.
Osztrák családi házban én is láttam, ahol török volt a feleség, hogy nagy kupit hagytak maguk után, amikor elindultak nyaralni. A macskaszartól a teli szemeteseken keresztül a mosatlan edényekig mindent széthagyott a török nő, pedig több hétre elment. És őt is direkt azért vette el az osztrák férfi, mert ő "hagyományos" családban nőtt fel, tehát patriarchális körülmények között.
Az általános kosz, széjjelség, elhanyagoltság, lepusztultság, putrisodás, neveletlenség, arrogancia, agresszivitás, depresszió, neurózis, iszákosság stb - szóval ezeknek a negatív társadalmi jelenségeknek a mélyén általában a nő munkavégzésének a hiánya áll, mert végül is a nő dolga lenne rendben és békességben tartani a családot. Tehát minél lepusztultabb képet mutat egy társadalom, annál biztosabb, hogy a nőknek a családban elfoglalt helye valahogy nem egészséges.
És ennek oka szerintem leginkább a patriarchális családmodell, ami miatt a nőknek nem lesz kedve semmit se csinálni. (A feminizmusról se jobb a véleményem, az a patriarchális modell egy variánsa, és a feminista nő se látja el a családot, ld: www.youtube.com/watch?v=obETnoYHcBU )
Ha a nő beilleszkedik a társadalomba, a gyerekei el fogják fogadni a társadalmi szabályokat, szerintem itt lehet megfogni az integráció lényegét.

KissGecihuszár 2014.11.23. 18:38:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Persze, ez is lehet 1 opció, kérdés, van-e realitása ebben az átkozott ballibsi EU-ban?? Hááát...

ribizlibogyó 2014.11.23. 22:47:44

@KissGecihuszár: Bogdán, a cserdi polgármester elvitte a lányokat a pécsi egyetemre, pontosan azzal az indokkal, hogy ha sikerül rávenni a lányokat, hogy tanuljanak, akkor nem fognak tizenéves koruktól egy szakajtónyi gyereket szülni.
Ebben is a nők magatartása döntő, a nők viselkedésére kell hatni - ha a nők dolgoznak, tanulnak, akkor tisztábbak lesznek, tisztábban tartják a családot, és nem szülnek tucatnyi purdét a segílyért, mert rájönnek, hogy van más alternatíva is.
Cherchez la femme! - ezt a párizsi rendőrkapitány mondta: a bűnözés mögötti indítéknál keresd a nőt.
Fogadd meg, amit Párizs rendőrkapitánya tanácsolt, és rájössz, hogy lehet megoldani a cigányok problémáit. Már csak azért is, mert ahogy Párizs a kurtizánok fővárosa, tehát a bűnözők a szajhákkal álltak kapcsolatban, és most a romák a prostik fő kitermelői. www.youtube.com/watch?v=2ExysML-F_w
444.hu/2014/11/19/magyar-pornoval-kampanyol-az-is/ - ezen olyan "magyar" nő van, aki elég keleties, mediterrán vonásokkal rendelkezik, és összetéveszthető egy szemitával...
A cigány problémák forrása a roma nők viselkedése. Azon kell változtatni, ők húzzák magukkal a férfiakat. Vagy az alvilágba, vagy a józan, tiszta, dolgos, etikus életbe.
biblia.hu/biblia_k/k_20_7.htm - ezt érdemes átgondolni, mert ez különösen élesen a romák problémája.
E!gy felnőtt férfi még el tud járni a mocsokból dolgozni, de egy gyerek már nem fog tudni tanulni, ha otthon minden ragad a szutyoktól, ha nincs tiszta ruhája, ha rongyos, büdös, rühös és tetves. Erről az ANYA tehet, senki más.
Nem lennének butábbak, mint a többi nép, ha nem menne el minden energiájuk amiatt, hogy otthon semmi sincs rendben, nincs házi béke és szeretet.
Ezért a cigány nő a felelős.
Ebből a videóból www.youtube.com/watch?v=ATX7YOk2MYM jól látható, mekkora a különbség a dolgozó és a dologtalan cigány nő között (még akkor is, ha jómódú).
Isten őrizzen meg mindenkit azoktól a nőktől, akik dologtalanok, tisztátalanok, békétlenek és nem gondoskodnak a családjukról.
Ennek semmi köze az iskolákhoz és a pedagógusokhoz.
A cigányokkal nincs genetikai hiba sem, el ne hidd K.N.J. rasszista érvelését, mert ez baromság, náci logika. Általánosban volt olyan osztálytársam, akit örökbe fogadtak, amúgy cigánynak született. Jóeszű, kedves, fegyelmezett, rendes gyerek volt, semmi probléma nem volt vele.
A cigányokkal nincs genetikai hiba, nem genetikai problémájuk van, hanem a családszerkezetük rossz, és a nőik lusták.
Hiába ostorozzák és hajszolják, vádolják, szarozzák a libsik a tanítónőket, nem ők a probléma gerjesztői, forrásai, és megoldani sem áll módjukban, nem állhatnak be anyának a romákhoz a cigányasszonyok helyett. A cigányasszonyoknak kell nővé válniuk a "nyihogó kanca" helyett, ahogy pedagógusok hívják őket.
Ezt lehet akárhogy csűrni-csavarni, akkor is ez a lényeg.

Hol hit, ott szeretet,
Hol szeretet, ott béke,
Hol béke, ott áldás,
Hol áldás, ott Isten,
Hol Isten, ott szükség nincsen. Ámen!

Ez a Biblia által előírt viselkedés a nők számára: biblia.hu/biblia_k/k_20_31.htm
A rendes nő szorgalmas, és gondoskodik a családjáról.
Ezt nem tudja pótolni a tanító néni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.23. 23:39:03

@ribizlibogyó:

"A cigányokkal nincs genetikai hiba sem, el ne hidd K.N.J. rasszista érvelését, mert ez baromság, náci logika. Általánosban volt olyan osztálytársam, akit örökbe fogadtak, amúgy cigánynak született. Jóeszű, kedves, fegyelmezett, rendes gyerek volt, semmi probléma nem volt vele. "

Nem hozzád méltó az ilyen érvelés. Az IQ minden népcsoportban szór (kb. Gauss-görbe), és semmit nem jelent az, hogy egy a népcsoport átlagánál jobb képességűvel találkoztál.

OK, rasszista és náci vagyok. Jó tudni.

Az alapkérdés ugye az, vajon van-e genetikai alapú intelligencia-eltérés az emberi rasszok között. Ajánlom elolvasásra az alábbi Wikipedia-szócikkben megadott irodalmakat:

en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence

Ne jöjj azzal, hogy a Wikipedia nem tekinthető tudományosan releváns forrásnak, mert nem a szócikkre hivatkozom, hanem az abban megadott szakirodalomra.

Amint láthatod, vannak tudományos kutatások, amelyek alátámasztják, hogy az egyes rasszok között vannak jelentős IQ-különbségek. Vannak persze ellentétes vélemények is. A lényeg mindenképpen az, hogy nem lehet egyértelműen tagadni a rasszok közötti IQ-különbségeket.

Ha pedig elismerjük vagy legalábbis nem zárhatjuk ki a genetikai alapú IQ-különbségeket a rasszok között, akkor ugyanezt feltételezhetjük - vagy legalábbis nem zárhatjuk ki - a cigányság esetében is.

ribizlibogyó 2014.11.24. 01:18:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nem egy cigány diákkal találkoztam már életem során. Azt lehet megfigyelni, hogy akinek az anyja dolgozik, az jobban teljesít az iskolában, minden tekintetben érdeklődőbb, nyitottabb, barátságosabb, oldottabb, kevésbé feszült és agresszív, mint akinek az anyja nem.
Pl. egyiküknek az anyja pesti nagybani virágpiacon volt kofa, mindig éjszaka indult dolgozni. A fiú nagyon barátságos volt, remekül szocializálódott, sok dolog érdekelte, magától megtanult pánsípon játszani és igencsak jó kereskedői vénával rendelkezett, nagy rakás vécépapírt vásárolt és egyesével eladta a koleszban a többieknek, meg kétliteres kólát poharanként, szóval igencsak feltalálta magát.
Amikor az anyja lebetegedett, kimaradt egy fél évre az iskolából, és az anyja helyett ő járt fel a pesti nagybanira virágot árulni.
Az ész is akkor fejlődik, ha használják. Különösen a fiúkra érvényes, hogy az IQ -szintjük a nevelőszülőjükhöz igazodik. Tehát ha a szülők értelmesebben élnek, a fiú is értelmesebb lesz; ha a szülők bambán élnek, a fiú is elbutul.
A munka minősége is befolyásolja az IQ-t. Pl., ha egy kiskereskedő elmegy árufeltöltőnek a teszkóba, elbutul.
Vagy az a több százezer magyar, aki kimegy kulimunkát végezni nyugatra, le fog épülni (mondjuk ezt náluk ellensúlyozza az idegen nyelvi környezet, ami állandó koncentrációt igényel, bármilyen prosztó munka esetén is).
Vagy ez a cikk: index.hu/kulfold/2014/09/14/mi_a_jobb_brithon_vagy_itthon/ azt mondja, hogy:
"szerinted mi az oka annak, hogy téged beengednek a UK-ba dolgozni? Az barátom, hogy a britek zöme sötét mint az éjszaka, ezért leginkább köszönetet kéne mondanod a gyenge oktatási rendszernek."
Tehát az angolok sem születésüknél fogva tűnnek ostobának, hanem a gyenge oktatási rendszerük miatt.
Szerinted a zsidók okosabbak másnál - nézd meg a PISA felmérés eredményét Izraelben. Minden tekintetben gyengébben teljesítenek, mint a magyarok. A liberális Magyar Bálint,
Hoffmann "Több fényt!" Rózsa után is, akik módszeresen szétverték a magyar oktatást, és a hatalmas mennyiségű cigány tanuló mellett is. Pedig sokkal több pénzt költenek rá, mint mi.
Klebelsbergék egy vesztes világháború után, amikor elveszett az ország kétharmada, amikor háborús jóvátételt kellett fizetni, akkor rengeteget költöttek az oktatásra. 1096 iskolát építettek, 5000 tanteremmel, világszínvonalra hozták a magyar oktatást, kineveltek néhány Nobel-díjast (újra mondom, elég megnézni, a PISA-felmérésekben Izraelt. Ha olyan intelligensek, amilyennek hirdetik magukat, akkor miért szarabb a PISA-felmérés eredménye Izraelben, mint nálunk? Pedig sokkal több pénzt költenek rá, mint mi).
A horthysta iskolákban szigorúan követeltek, kemény fegyelmet tartottak, és kész. Akinek nem ment, azt nem pátyolgatták.
Mondok egy tök más példát. Nézd meg a keresztény egyházakat. A protestáns egyházak nem követelnek semmit a híveiktől, és gyakorlatilag alig léteznek. A katolikus egyház követel, és szívósan tartja a fölényét. Ha semmit nem várnak el, ha semmit nem kell teljesíteni, akkor pontosan ehhez az eredményhez lehet eljutni - a semmihez.
A liberális iskola birkaiskola.
Ha a cigány nő annyira liberális, hogy semmit nem követel magától, akkor semmit nem is fog csinálni.
Ebből következik, hogy a gyerekeitől sem fog követelni semmit sem, és a gyerekei pontosan ezt a szintet fogják megugrani - a semmit. Ezért aztán a cigány gyereknek azt mondja a sátán, hogy exöszájzbúúúúk, és arra veszi rá, hogy nekimenjen az apjának meg fejbeverje az anyját. Nem azért, mert értelmi fogyatékos, hanem mert otthon semminek sincs következménye, azt csinál, amit akar.
Ha a cigány nő dolgozik, a gyerekétől is követel, ha követel, akkor a gyerek tanul, ha tanul, akkor mondjuk megtalálja a térképen Magyarországot, és nem mondják rá azt, hogy fogyatékos.

Általános vélekedés, hogy a távol-keleti emberek értelmesebbek.
Nézd meg, hol látsz a Távol-Keleten patriarchális családmodellt? Sehol.
A távol-keleti nők dolgoznak, ebből kifolyólag megkövetelik a gyerekeiktől is, hogy teljesítsenek, akik emiatt szorgalmasabbak az iskolában, emiatt jobban teljesítenek és ennyi az egész.
Az IQ-tesztekben pedig nyilvánvalóan olyan feladatok vannak, amik magasabb iskolai végzettséggel könnyebben teljesíthetők, mert a fogalmakhoz, amiket használnak, kell egy oktatási háttér (pl. válaszd ki a paralelogrammákat).
Többször észrevettem, hogy logikai feladatokban a gyengébb tanulók jobban teljesítenek (én is belefürödtem olyasmibe, amit gyengébben iskolázott emberek seperc alatt kitaláltak). Ha annak a feladatnak az alapján állapítanák meg az IQ-t, a majommal lennék egy szinten. Szóval szerintem az IQ-teszt önigazoláson túl másra nem jó.
Ez hasonló, mint a Tizedes..., a Mágnás Miska és özvegy Varsányiné találékonysága. Az iskolai oktatás általában alkalmatlan a "józan paraszti ész" fejlesztésére. De azt a liberális oktatás és a cigányos semmittevés sem fejleszti.

ribizlibogyó 2014.11.24. 02:00:50

És még egy - ha a szülő nem tiszteli a tanári tekintélyt, akkor a gyerek sem fogja.
A szülő pedig akkor fogja a pedagógust tisztelni, ha azt gondolja, hogy az iskolai oktatáson múlik a gyerek jövője. És akkor, ha maga is alárendelődik a tekintélynek. Akkor fog alárendelődni, ha igazodik a társadalmi elvárásokhoz; akkor fog igazodni, ha dolgozik.
A tanár teljesítménye nem elég ahhoz, hogy tiszteljék. Ha a teljesítmény elég lenne a tisztelethez, akkor Ángyán József, Horváth András, Ács Sándorné, Gyarmati Fanni, Kertész Imre nem megvetést kapott volna az államhatalom részéről, vagy Gyurta Danit nem vethetné meg Magyari Péter újságíró. Ha az államhatalom vagy Magyari Péter nem tiszteli a teljesítményt, akkor majd pont a roma gyerek fogja tisztelni a tanár néni teljesítményét? Meg a roma szülő?
Mindenki csak akkor fog tiszteletet tanúsítani, ha azt gondolja, az illetőt nem nézheti le, nem vetheti meg, sőt talán még függ is tőle, tehát jobb, ha vigyáz arra, hogyan viselkedik vele.
Ha nincs következménye a megvetésnek, akkor a teljesítmény még nagyobb dühöt, gyűlöletet fog kiváltani, mint a lazsálás, mert még az irigység is tüzeli a megvető ember viselkedését. Ld. a fenti példákat.
Ha nem KELL elismerni a másik teljesítményét, nem is fogják elismerni, szóval kár azzal ostorozni a tanárokat, hogy ha jobban teljesítenének, akkor a romák is tisztelnék őket; mert nem fogják.
A megvetésnek, lázadásnak sajnos táptalaja a kisebbségi érzés, szorongás, bizonytalanság, irigység.
Az önbizalomnak pedig a teljesítmény a táptalaja. Ha teljesítek, lesz önbizalmam, eloszlik bennem az irigységből fakadó megvetés, ugyanakkor jobban respektálom mások teljesítményét.
A cigány gyerek iskolai viselkedésének a teljesítménye az alapja; a gyerek teljesítményének a szülő teljesítménye az alapja, ez így épül egymásra, nem másként.
Egy családból kipotyogott gyereken lehet segíteni a család figyelembevétele nélkül is; de amelyik gyereknek van családi háttere, azt nem lehet úgy kezelni, mintha nem volna. Ahogy az emberi test sem egymástól független alkatrészekből tevődik össze, úgy a cigány család is olyan egység, amit nem lehet önkényesen figyelmen kívül hagyni. Pláne a cigány család megbonthatatlan egység. Elég elmenni egy orvosi rendelésre, ha valaki cigány családot szeretne látni.
Kertész Ákos Makrájának a végén Makra találkozik egy csapat cigánnyal, és azt hazudja nekik, hogy ő is cigány. Azonnal tudják, hogy hazudik. Egyedül mászkál, és azt állítja, cigány? Muhaha.
süti beállítások módosítása